کشف بیش از یک تن مواد مخدر در مرزهای سیستان و بلوچستان

کد خبر: 1038831

فرمانده مرزبانی ناجا از ناکامی قاچاقچیان و کشف حدود یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط مرزداران استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در مرزهای سیستان و بلوچستان

خبرگزاری مهر: سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق مواد مخدر، مرزداران استان سیستان و بلوچستان پس از رصد اطلاعاتی، از فعالیت باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در منطقه مرزی مکسوخته سراوان مطلع که با طرح ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مرزبانان قرار گرفت.

وی افزود: مرزداران هنگ مرزی سراوان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مسیرهای تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله مواد مخدر به عمق کشور را شناسایی که با اجرای طرح مهار، کنترل و پایش دقیق و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان موفق شدند محموله بزرگ مواد مخدر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند محموله مواد مخدر را به وسیله یک دستگاه خودرو از خاک کشور مقابل وارد کشور کنند که خود را در کمین و محاصره مأموران دیدند و در نهایت از محل متواری شدند.

وی بیان داشت: مرزداران در این عملیات موفق شدند، مقدار ۹۴۵ کیلو و ۸۰۰ گرم انواع مواد مخدر شامل ۸۸۵ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک و ۶۰ کیلو و ۲۰۰ گرم حشیش را کشف کنند.

سردار گودرزی با اشاره به دو عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزبانان پایگاه دریابانی چابهار و هنگ مرزی میرجاوه عنوان کرد: پس از چندین شبانه روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزبانان پایگاه دریابانی چابهار موفق شدند در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر در سواحل حوزه استحفاظی، ضمن توقیف یک دستگاه خودرو، یک فروند شناور و دستگیری ۲ نفر قاچاقچی، مقدار ۵۲۱ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش را کشف کنند، همچنین در عملیاتی دیگر مرزداران هنگ مرزی میرجاوه موفق شدند با اشرافیت و پایش اطلاعاتی ضمن دستگیری ۳ نفر قاچاقچی مقدار ۲۴۰ کیلو و ۲۴۰ گرم انواع مواد مخدر شامل ۲۰۵ کیلو و ۲۴۰ گرم حشیش و ۳۵ کیلوگرم مرفین را کشف و ضبط کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: مجاهدان مرزبانی، همه تلاش خود در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مرزهای ایران اسلامی را به کار گرفته و اجازه نمی‌دهند تا قاچاقچیان و سوداگران مرگ در هیچ نقطه‌ای از سرحدات کشورمان احساس امنیت و آرامش کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها