کشف بیش از ۸۰۰ باتوم و ۱۲۰ فشنگ جنگی در طرح جدید پلیس

کد خبر: 1039014

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف حدود ۷۰۰ باتوم و پنجه‌بکس و ۱۲۰ فشنگ جنگی در طرح امنیت محله‌محور خبر داد.

کشف بیش از ۸۰۰ باتوم و ۱۲۰ فشنگ جنگی در طرح جدید پلیس

خبرگزاری تسنیم: سرهنگ دوستعلی جلیلیان صبح امروز در حاشیه اجرای طرح امنیت محله‌ور که توسط سرکلانتری هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ به اجرا درآمد، اظهار کرد: طرح امنیت محله‌محور روز گذشته توسط سرکلانتری هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ و کلانتری‌های هفت‌گانه تابعه به اجرا درآمد.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: در طرح مذکور ۶۸۱ قبضه سلاح سرد (باتوم و پنجه‌بکس)، ۱۲۰ فشنگ جنگی، ۱۴۴ دستگاه گوشی تلفن‌همراه قاچاق، هزار و ۱۳۰ عدد انواع داروی غیرمجاز، ۲۸۰ کیلوگرم پودر بدنسازی تقلبی، ۶ دستگاه خودرو و سه دستگاه موتورسیکلت مسروقه، ۱۵۳ گرم ماده مخدر گل و هزار و ۱۰۰ لیتر مشروبات الکی کشف شد.

وی تصریح کرد: روز گذشته همکاران بنده در این سرکلانتری، ۴۵۰ مورد تذکر لسانی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صنوف و مردم ارائه کردند همچنین پنج مورد برخورد و تذکر درباره سگ‌گردانی در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها صورت گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به بازداشت ۱۰۳ نفر در طرح مذکور، گفت: این افراد در قالب ۶ باند فعالیت داشتند و ارزش ریالی اموال مکشوفه ۲۵۰ میلیارد ریال است.

جلیلیان درباره برخورد پلیس با عرضه دارو‌های غیرمجاز در محدوده ناصرخسرو و بازار تهران نیز متذکر شد: ما در طول سال جاری، ۹ مرحله طرح پاکسازی را در محدوده‌های مذکور انجام دادیم و تعداد زیادی از قاچاقچیان موادمخدر و دارو در محدوده بازار و ناصرخسرو بازداشت شدند.

رحیم گلزاده، معاون دادستان تهران نیز در حاشیه این طرح با بیان اینکه نیروی انتظامی و دستگاه قضائی شبانه‌روزی در راستای تأمین نظم و امنیت در جامعه تلاش می‌کنند، اظهار کرد: به سارقان و مالخران اموال مسروقه هیچ فرصتی نخواهیم داد.

معاون دادستان تهران افزود: در بحث سرقت، اصلی‌ترین هدف و اولویت کاری ما، دسترسی به اموال مالباختگان، جبران خسارات و تحویل اموال به شکات خصوصی است.

وی با بیان اینکه هر فعل و ترک فعل که مربوط به نظم و امنیت جامعه است، در رصد ما قرار دارد و تلاش داریم در این رابطه با جدیت وارد عمل شویم، تصریح کرد: از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای برقراری نظم و امنیت در جامعه استفاده کنیم.

این مقام قضائی یادآور شد: بر اینکه دادسرای ناحیه ۱۲ تهران با تلاش شبانه‌روزی در خدمت مردم عزیز قرار دارد و با هم جرم و جنایتی برخورد خواهیم کرد.

سرپرست دادسرای ناحیه ۱۲ تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر تعیین و تکلیف بافت‌های تاریخی در محدوده بازار تهران که به پاتوق موادفروشان و معتادان متجاهر تبدیل شده است، بیان کرد: در این رابطه بازدید‌های میدانی از منطقه و مخصوصاً مکان‌های رهاشده یا مکان‌هایی که مدیریت صحیحی بر آن‌ها وجود ندارد یا بر اثر بی‌احتیاطی و عدم رعایت نظامات، مورد هدف مجرمان قرار می‌گیرند و در آن‌ها جرایم همچون تخریب و سرقت قرار می‌گیرد، انجام می‌شود.

گلزاده عنوان کرد: با توجه به بخشنامه اخیر ریاست محترم قوه‌قضائیه در ارتباط با ترک فعل مدیران و مسئولان اجرایی، این موارد را در که در ارتباط با حقوق عامه جامعه است، در اولویت کاری قرار دادیم و در صورت رؤیت چنین مواردی به سرعت ورود پیدا کرده و به مدیران و مسئولان مربوطه برای انجام اقداکات ایمنی و حفاظتی تذکر می‌دهیم، تا به حال نیز در موارد متعدد این تذکرات داده شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها