آخرین خبر از میزان افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان

کد خبر: 1041497

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران با اشاره به اینکه تعیین حقوق کارگران و بازنشستگان بر اساس سبد هزینه خانوار صورت گیرد، خواستار تشکیل جلسات شورای عالی کار برای تعیین مزد شد.

آخرین خبر از میزان افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان

خبرگزاری مهر: علی دهقان کیا در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد جلسات شورای عالی کار گفت: به طور معمول در سال‌های گذشته تاکنون دو یا سه جلسه از سوی شورای عالی کار برای دستمزد کارگران برگزار می‌شد و امیدوارم در دیماه نیز این جلسات برگزار شود.

وی افزود: ما خواستار هر چه سریع‌تر برگزار شدن جلسات شورای عالی کار هستیم و اجرای دقیق ماده ۴۱ قانون کار که تعیین حقوق و دستمزد بر اساس سبد هزینه خانوار است را خواستاریم.

دهقان کیا با اشاره به اینکه سال گذشته سبد هزینه خانوار ۴ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان بود، گفت: امسال بر اساس همان فرمول پارسال خواستار تعیین دستمزد‌ها بر اساس سبد خانوار هستیم به طوری که مابه‌التفاوت این سبد را از سال گذشته تاکنون محاسبه و به ما بدهد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با اشاره به اینکه میزان دقیق افزایش حقوق در سال آینده هنوز مشخص نیست، تصریح کرد: انتظار داریم همانطور که سال گذشته تعیین حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان بر اساس فرمولی که شورای عالی کار در نظر گرفت و مورد توافق سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت بود، امسال نیز همان فرمول محاسبه و حقوق و دستمزد‌ها بر اساس آن تعیین شود.

مدیر کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه خط فقر بر اساس اعلام‌ها بیش از هشت میلیون تومان اعلام شده، اظهار داشت: به هر میزان که بتوانیم حقوق کارگران و بازنشستگان را افزایش دهیم به نفع این قشر از افراد زحمتکش جامعه است چرا که آن‌ها سال‌های زیاد برای آبادانی کشورشان زحمت کشیدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها