واکنش سردار رحیمی به حواشی حادثه بهمن در ارتفاعات تهران

کد خبر: 1041925

رئیس پلیس پایتخت ضمن اعلام دستگیری ۶۷۰ مجرم در چهلمین مرحله از طرح رعد درباره فعالیت برخی از مجموعه‌ها علی رغم هشدار هواشناسی گفت: این موضوع را باید از کارشناسان و متولیان مربوطه سوال کرد و پلیس دراین زمینه مسئولیتی نداشته است.

واکنش سردار رحیمی به حواشی حادثه بهمن در ارتفاعات تهران

خبرگزاری ایسنا: سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای مرحله چهلم طرح رعد، گفت: زمانی که اولین مرحله از طرح رعد به مرحله اجرا درآمد گفتیم که این طرح‌ها با جدیت دنبال خواهد شد و امروز می‌بینیم که رعد به ایستگاه چهلم خود رسیده است و البته ادامه هم خواهد داشت چرا که سارقان و مجرمان همیشه هستند و ما هم همیشه باید با آنان مقابله کنیم.

وی با بیان این که در اجرای این مرحله از طرح رعد ۳۱۲ حکم قضایی به اجرا درآمد گفت: در مجموع ۶۷۰ نفر از افرادی که در سرقت‌های خرد، سرقت منزل، زورگیری، موبایل قاپی و کیف قاپی و ... دخالت داشتند دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه برخی از این افراد به شکل باندی فعالیت داشتند، گفت: در همین راستا ۱۳۴ باند متلاشی شد. از تمامی افراد دستگیر شده تاکنون بیش از ۳۱۰۰ فقره از اموال سرقتی مردم کشف و ضبط شده است که ۱۳۷ دستگاه خودرو و موتور سیکلت از جمله این موارد است.

رحیمی با بیان این که به ۸۰۲ پرونده سرقتی نیز در این مورد رسیدگی شد گفت: ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه دست کم ۱۴ میلیارد تومان است.

وی با بیان این که این عملیات از ابتدای هفته جاری آغاز شده است گفت: هفت قبضه سلاح جنگی و شکاری، ۹۸ عدد مهمات جنگی و ۱۰۱ قبضه سلاح سرد که از آن‌ها در خفت گیری و زورگیری استفاده می‌شود جز کشفیات این مرحله از طرح رعد است.

رحیمی با بیان این که حدود ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر نیز از دستگیر شدگان کشف و ضبط شده است. درباره کشفیات کالای قاچاق نیز گفت: ارزش کالای قاچاق کشف شده بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان است. تعدادآن نیز بیش از ۳۲۱ هزار قلم است که دراین راستا حدود ۲۸ نفر نیز دستگیر شده و ۳۱ پرونده نیز مورد پیگیری قرار گرفته است.

به گفته رحیمی، برای دستگیر شدگان پرونده‌ای تشکیل شده و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا خواهند شد.

رحیمی در پاسخ به پرسشی در حادثه رخ داده در ارتفاعات شمال تهران گفت: پلیس در این رابطه هیچ کم کاری نداشته است و ما در کنار عوامل هلال احمر، آتش نشانی ودیگر امداد گران به اقدامات خود انجام دادیم. البته هواشناسی هشدار داده بود که با توجه به شرایط برفی و بارندگی نباید کوهپیمایی صورت بگیرد که متاسفانه عده‌ای توجه نکردند.

وی درباره فعالیت برخی از مجموعه‌ها علی رغم هشدار هواشناسی گفت: این موضوع را باید از کارشناسان متولیان مربوطه سوال کرد و پلیس دراین زمینه مسئولیتی نداشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها