ممنوعیت سفر خودرویی به جزایر قشم و کیش

کد خبر: 1045702

استاندار هرمزگان دستور ممنوعیت سفر خودرویی به جزیره قشم را با هدف پیشگیری از شیوع کرونا صادر کرد.

ممنوعیت سفر خودرویی به جزایر قشم و کیش

خبرگزاری تسنیم: فریدون همتی در نشست ستاد استانی کرونا با اعلام این مطلب که افزایش سفر هموطنان به جزایر قشم و کیش در این ایام نگران کننده شده، اظهار داشت: به دلیل بی‌توجهی بسیاری از مسافران در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه بی توجهی به اهمیت زدن ماسک، هرگونه خدمات برای ورود مسافران از اسکله "پهل" در بندر خمیر برای ورود به جزیره قشم ممنوع است.

وی ادامه داد: متأسفانه آمار بستری‌های کرونا در منطقه هم در حال افزایش است و به شدت نگران خروج هرمزگان از شرایط آبی کرونایی به وضعیت زرد، نارنجی و یا قرمز هستیم، به همین دلیل برای جلوگیری از این اتفاق لازم است سختگیری‌های بیشتری انجام شود که ممنوعیت ورود خودروهای شخصی به جزیره قشم یکی از این موارد است.

استاندار هرمزگان همچنین از هموطنان خواست با زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، دوری از تجمع‌ها و برگزار نکردن دورهمی‌ها در حفظ شرایط آبی کرونایی استان مشارکت کنند.

همتی یادآور شد: افزایش سفرها به قشم و کیش چه از سوی اقوام و یا هموطنانمان از نقاط مختلف کشور باشد، خطر افزایش شمار مبتلایان و بستری شدگان را افزایش می‌دهد که نتیجه آن خروج استان از شرایط آبی رنگ کرونایی خواهد بود.

شایان ذکر است: بیش از 30 هزار نفر از هموطنانمان از سراسر ایران در چند روز گذشته از سه مسیر هوایی فرودگاه بین‌المللی، دریایی اسکله شهید حقانی بندرعباس و زمینی (توسط خودروها از اسکله پهل با استفاده از شناورهای لندینگ کرافت) به جزیره قشم وارد این منطقه آزاد شدند که نگرانی‌ها در زمینه افزایش کرونا در قشم را به دنبال داشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها