هشدار پلیس فتا درباره سایت‌های همسریابی!

کد خبر: 1046281

معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اینکه سایتهای همسریابی و صیغه‌یابی بستری برای کلاهبرداری‌های یک میلیارد تومانی شده است، گفت: تاکنون هیچگونه مجوز قانونی مبنی بر فعالیت این سایتها و کانالها صادر نشده است.

هشدار پلیس فتا درباره سایت‌های همسریابی!

خبرگزاری تسنیم: سرهنگ رامین پاشایی ضمن هشدار به هموطنان درباره عضویت در سایتهای همسریابی، در این رابطه اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌ها و شکوائیه‌های قضائی به پلیس فتا، همه روزه شاهد دریافت پرونده‌های متعدد کلاهبرداری‌های مالی بالغ بر یک میلیارد تومان یا سایر تهدیدات در حوزه مراجعه به سایت های همسریابی و صیغه‌یابی که عمدتاً در پیام‌رسانهای غیر بومی فعالیت می‌کنند، از شهروندان هستیم.

معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اینکه در بند "ث" ماده یک آئین‌نامه ساماندهی و اعتباربخشی مراکز مشاوره در راستای ماده 43 قانون برنامه پنجم با موضوع "دریافت خدمات مشاوره‌ای" صرفاً مبحث ازدواج و تحکیم خانواده به صورت حضوری و غیر حضوری مورد تصریح قرار گرفته، بیان کرد: تاکنون هیچگونه مجوز قانونی مبنی بر فعالیت این سایتها و کانالها توسط مراجع ذی‌صلاح در وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی قانونی این موضوع صادر نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت غیرقانونی سایتهای همسریابی و صیغه‌یابی در فضای مجازی که در اکثر مواقع باعث تحمیل خسارتهای مالی، کلاهبرداری و اخاذی از مراجعه‌کنندگان می‌شود، موضوع به صورت دائمی در رصد کارشناسان پلیس فتا قرار دارد و در صورت مشاهده موارد مجرمانه و سایتهای مشابه مراتب به منظور اقدام قضائی برابر قوانین و مقررات در دستور کار این پلیس قرار می‌گیرد.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه اغلب کلاهبرداری‌های مالی صورت گرفته از متقاضیان بیش‌تر سوء‌استفاده از عواطف و احساسات مراجعه‌کنندگان و دادن وعده‌های دروغین است و علاوه بر کلاهبرداری‌های مالی احتمال بروز صدمات روحی و روانی در فریب‌خوردگان و مال‌باختگان وجود دارد از تمام هموطنان و مخصوصاً کاربران فضای مجازی خواست به هیچ عنوان فریب اینگونه تبلیغات را نخورند.

پاشایی به شهروندان توصیه کرد هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسانهای موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها