انفجار در یک ساختمان در تهران +تصاویر

کد خبر: 1048460

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از انفجار در یک ساختمان در خیابان شهید آیت خبر داد.

انفجار در یک ساختمان در تهران +تصاویر

خبرگزاری تسنیم: سید جلال ملکی با اعلام خبر انفجار در یک ساختمان در خیابان شهید آیت، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 20:48 صبح امشب (11 بهمن) در پی تماسهای شهروندان با سامانه 125 آتش‌نشانی تهران و اطلاع‌رسانی مبنی بر شنیدن صدای یک انفجار در خیابان شهید آیت، خیابان شهید حاج‌ صادقی، به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور سه دقیقه‌ای آتش‌نشانان در محل حادثه، افزود: محل آتش‌سوزی یک ساختمان چهار طبقه تک واحدی و مسکونی بود.

وی تصریح کرد: ابتدا گمان بر این بود که در قسمت موتورخانه این ساختمان اتفاقی روی داده اما با حضور آتش‌نشانان مشخص شد در موتورخانه اتفاقی روی نداده است.

ملکی ادامه داد: در بررسی بیشتر مشخص شد در زیر قسمت رمپ پارکینگ این ساختمان، یک اتاقک حدوداً پنج تا 6 متری وجود داشته که مقدار زیادی لوازم ضایعاتی یک کپسول (پیک‌نیک سفری کوچک) در آن نگهداری می‌شد و در این بخش انفجاری روی داده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران عنوان کرد: این انفجار منجر به شعله‌وری نشده و هیچگونه آتش‌سوزی روی نداده بود؛ فقط به دلیل وقوع این حادثه در قسمت بسته، بخشی از دیوارهای همان انبار تخریب و به سقف بالای آن (رمپ) نیز خساراتی وارد شده بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حادثه مشکل و خساراتی برای طبقات بالایی این ساختمان ایجاد نکرده و فقط آقایی حدوداً 60 ساله که در محل حضور داشت از ناحیه سر و صورت کمی دچار سوختگی شده و تحویل عوامل اورژانس شد.

ملکی با بیان اینکه در نهایت محل ایمن‌سازی و تحویل مالکان شد، گفت: در ساعت 21:58 این عملیات به پایان رسید.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران متذکر شد: نگهداری کپسولهای گاز حتی در اندازه کوچک آن یا نگهداری ظروف قابل اشتعال در محیطهای بسته باعث انباشت بخارات حاصل از مایعات قابل اشتعال و انفجار می‌شود در نتیجه حتماً باید در یا پنجره‌ای برای تخلیه هوا باز گذاشته شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها