رییسی: واکسیناسیون کرونا کاملا رایگان است

کد خبر: 1049744

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:واکسیناسیون کووید۱۹ اجباری نیست؛ واکسن از منابع دیگری هم به دستمان خواهد رسید.

رییسی: واکسیناسیون کرونا کاملا رایگان است

تسنیم: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:واکسیناسیون کووید۱۹ اجباری نیست؛ واکسن از منابع دیگری هم به دستمان خواهد رسید.

واکسیناسیون کووید۱۹ کاملا رایگان بوده و از طریق شبکه بهداشت و درمان انجام خواهد شد.

تا پایان سال ۹۹، گروه آسیب پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، واکسینه می‌شوند.

 

 واکسیناسیون کرونا اجباری نیست/ تزریق واکسن کرونا به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تا پایان سال جاری

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این‌که واکسیناسیون کرونا اجباری نیست، گفت: ما از کسی تعهدی نمی‌گیریم؛ تاپایان سال ۹۹، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا، دکتر علیرضا رئیسی، درباره واکسن کرونا اظهار کرد: پنجشنبه هفته گذشته اولین محموله واکسن از روسیه وارد کشورمان شد و برنامه ریزی شده که براساس اولویت‌ها، واکسیناسیون انجام شود.

وی افزود: اولویت بندی واکسیناسیون طبق سند ملی واکسیناسیون کووید 19 مصوب ستاد ملی مقابله با کروناست و در فاز اول، کادر بهداشت و درمان و گروهی از سالمندان، معلولین و جانبازان که در مراکز نگهداری می‌شوند، واکسینه خواهند شد.

رئیسی یادآور شد: اولین گروهی که واکسینه می‌شوند، پرسنل بخش کرونا و پرسنل آی سی یوهایی خواهند بود که مستقیما با افراد مبتلا به کووید 19 سروکار دارند و بعداز آن به سراغ مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و جانبازان می‌رویم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: خبر خوش دیگر این‌که واکسن از منبع دیگری نیز به دستمان خواهد رسید و تا پایان  سال 99، گروه آسیب پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و 300 هزار نفر هستند، واکسینه می‌شوند.

وی درخصوص میزان واردات واکسن کرونا گفت: تاکنون 20 هزار دوز واکسن کووید 19 وارد شده و هفته آینده نیز 100 هزار دوز دیگر وارد خواهد شد و به همین ترتیب محموله‌های بعدی نیز وارد خواهند شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون کووید 19 کاملا‌ً رایگان بوده و از طریق شبکه بهداشت و درمان انجام خواهد شد، عنوان کرد: برای انجام واکسیناسیون کووید 19 هیچگونه اجباری وجود ندارد و ما از کسی تعهدی نمی‌گیریم و هرکسی که بخواهد می‌تواند داوطلبانه واکسینه شود و اجباری درکار نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گروه هدف برای انجام واکسیناسیون، در شبکه بهداشت مشخص بوده و براساس سند ملی واکسیناسیون عمل خواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها