ماجرای فیلم سرقت جنجالی برج سعادت آباد

کد خبر: 1049802

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره انتشار فیلمی با عنوان سرقت از یک منزل توسط "اسپایدرمن" توضیحاتی ارائه داد.

ماجرای فیلم سرقت جنجالی برج سعادت آباد

خبرگزار تسنیم:  چند روز پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن عنوان شده بود سارقی با بالا رفتن از دیوار یک ساختمان در منطقه آجودانیه، وارد یک منزل در طبقه 10 شده و لوازم با ارزش منزل از جمله طلا، سکه و ارز را به سرقت برده‌اند، این فیلم با توضیحاتی درباره سرقت توسط "اسپایدرمن"‌ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود اما تحقیقات پلیسی اصل ماجرا را فاش کرد.

تحقیقات پلیس نشان داد فیلم منتشر شده در واقع مربوط به سرقت از یک منزل در منطقه سعادت‌آباد بوده و این منزل در طبقه اول ساختمان قرار داشته است.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ نیز در همین رابطه به خبرنگار تسنیم گفت: با شکایت چند نفر از شهروندان ساکن محدوده سعادت‌آباد در چند روز گذشته و باز نشر فیلم سرقت از منزل شهروندان، مأموران کلانتری 134 شهرک قدس شناسایی و بازداشت سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی عنوان کرد: با انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم مشخص شد که سرقتها توسط  یک سارق انجام شده و متهم پس از سرقت از طریق پشت‌بام متواری شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یکی از صحنه‌های سرقت این سارق در فضای مجازی بازنشر شده بو امنیت عمومی شهروندان را بر هم زده بود، توضیح داد: تصویری از چهره سارق در اختیار تیمهای مختلف گشت کلانتری قرار داده شد. 

موقوفه‌ای ادامه داد: گشت‌زنی‌های هدفمند با شناسایی مناطق آسیب‌پذیر آغاز شد  تا اینکه مأموران گشت انتظامی کلانتری شهرک قدس موفق شدند  سارق را در حال پایین آمدن از دیوار خانه‌ای مشاهده کنند و برای بازداشت وی وارد عمل شدند. 

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه  متهم که متوجه حضور پلیس شده بود سعی کرد از همان مسیر همیشگی خود یعنی پشت‌بام منزل، از محل متواری شود، افزود:  با توجه به هماهنگی‌های لازم برای محاصره متهم، وی روی ‌پشت‌بام همان خانه دستگیر و از کیسه همراه وی مقادیری ارز و طلاجات کشف شد. 

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده در آخرین سرقت وی را پنج میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اظهار کرد: متهم در بررسی‌های پلیسی  به چهار فقره سرقت از منازل شهروندان در محدوده غرب تهران اعتراف کرد.

به گفته وی، تحقیقات پلیسی برای کشف سایر اموال مسروقه و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها