هشدار هواشناسی برای ۴ شهر درباره آلودگی هوا

کد خبر: 1050059

سازمان هواشناسی از افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی امروز و فردا و بارش برف و باران طی پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق کشور خبر داد.

 هشدار هواشناسی برای ۴ شهر درباره آلودگی هوا

خبرگزاری تسنیم: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و آسمانی آفتابی پیش بینی شده است. امروز و فردا در شهرهای صنعتی  پرجمعیت کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس کاهش می‌یابد. پنجشنبه بهبود نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت روی می‌دهد.

روز پنجشنبه با عبور موج ضعیف تراز میانی در ارتفاعات البرز مرکزی و روز جمعه در البرز شرقی و برخی مناطق شمال شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و روز جمعه و شنبه هفته آینده مجددا کیفیت هوا در شهرهای صنعتی کاهش می‌یابد.

هشدار آلودگی-سطح زرد شماره 16 سه شنبه مورخ 99/11/21

توصیف سامانه: پایداری در جو و سکون هوا

زمان شروع: صبح سه‌شنبه 99/11/21

زمان پایان: بعدازظهر چهارشنبه 99/11/22

نوع مخاطره: افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌ها

منطقه اثر: تهران، کرج، مشهد، تبریز، اصفهان

اثر مخاطره: پتانسیل رشد شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک)، در برخی مناطق در کلان شهرهای مذکور، امکان رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود دارد.

توصیه: پرهیز از ترددهای غیرضرور، بویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری قلبی و ریوی، احتیاط در فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها