تازه‌ترین وضعیت ابتلا به کرونا در ایران

اوضاع نگران کننده کرونا در خوزستان +نقشه

کد خبر: 1050314

درحالی از روز گذشته واکسیناسیون عمومی در ایران براساس اولویت‌های تعیین شده آغاز شده آمارها نشان می‌دهد عادی انگاری هموطنان از شرایط باعث افزایش همه‌گیری در بخش‌هایی از کشورمان شده و نگرانی آغاز موج چهارم را تشدید کرده است.

اوضاع نگران کننده کرونا در خوزستان +نقشه

خبرگزاری تسنیم: درحالی روز گذشته واکسیناسیون همگانی براساس اولویت‌های تعیین شده آغاز شده که آمارهای رسمی نشان می‌دهد به دلیل عادی انگاری هموطنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی روند ابتلا در برخی مناطق بخصوص کلانشهرها و شهرهای صنعتی را تشدید کرده و زنگ خطر آغاز موج چهارم ابتلا به بیماری کرونا را در کشور به صدا درآورده است.

به گفته مقامات مسئول در زمینه بهداشت و درمان موضوع افزایش ترددهای بین‌شهری بخصوص در مناطق پرخطر  و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی عواملی شناخته شده‌اند که در هفته پایانی بهمن باعث نگرانی از تشدید چرخه انتقال ویروس منحوس در جامعه شده است.

 

این متخصصان تاکید دارند بسیاری از هموطنان براین باورند که با آغاز طرح واکسیناسیون به زودی مشکلات در زمینه محدودیت‌ها و همه‌گیری کرونا نیز برطرف می‌شود و تقریبا توجهی به پروتکل‌های بهداشتی ندارند، درحالی که این تفکر و انتظار کاملا اشتباه و می‌تواند باعث بروز بحران آنهم در ایام پایانی سال شناخته شود.

به گفته مسئولان بهداشت و درمان کشور فعلا علی‌رغم ورود واکسن و البته ساخت واکسن ایرانی بهترین راهکار درمان پیشگیری از ابتلا است بنابراین توجه به پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید در اولویت‌های هموطنان باشد و از تجمع و برگزاری مراسم خانوادگی جدا خودداری کنند.

آمارها چه می‌گویند؟

امروز 22 بهمن 1399 با توجه به اعلام آمارهای رسمی از سوی وزارت بهداشت 7585 نفر از هموطنان طی 24 ساعت گذشته قطعا به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 3743 نفر درگیر بیماری حاد و شدید در مراکز درمانی تحت مراقبت و درمان قرار گرفته و 611 نفر هم در آی سیو بستری شده‌اند.

همچنین در این دوره زمانی متأسفانه 61 نفر دیگر از هموطنان به دلیل ابتلای قطعی به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند که به این ترتیب مجموع متوفیان کرونایی از ابتدای همه‌گیری تا امروز به رقمی معادل 58686 نفر رسیده است.

مجموع مبتلایان ایران از یک ساله گذشته تا امروز 1488981 نفر اعلام شده است و از این تعداد 1272287 نفر خوشبختانه بهبودی کامل به دست آورده‌اند.

    بیشتر بخوانید

        خیز دوباره کرونا در ‌کشور/ تکمیل ظرفیت برخی از مراکز درمانی/ ‌پیک چهارم نزدیک‌تر شد + نقشه

        بی‌توجهی 8 استان به پروتکل‌های بهداشتی / آیا شب عید آرامی در پیش داریم؟ + نمودار و نقشه

        کاهش 20 درصدی تعداد شهرهای آبی در کشور / تردد پلاک‌های غیربومی محدودتر شد/ تنها راه مؤثر مقابله با ویروس کرونا فعلا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است + نقشه

رنگ‌بندی کرونایی استان‌ها از 22 بهمن

feGu6Z69YHtl

براساس آخرین تحلیل‌های انجام شده درباره میزان شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور هم اکنون خوشبختانه منطقه قرمز کرونایی نداریم و 36 شهرستان در محدوده رنگ نارنجی قرار گرفته‌اند. این درحالی است که همین آمار نشان می‌دهد 178 شهرستان وضعیت زرد و 234 شهرستان هم در وضعیت آبی کرونایی طبقه‌بندی شده‌اند.

به این ترتیب  شهرستان های عجب شیر در آذربایجان شرقی، اردستان در اصفهان، اسفراین در خراسان شمالی، گرمسار در سمنان، بافت در کرمان، پاوه در کرمانشاه، بندرگز و کردکوی در گلستان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا و لاهیجان در گیلان، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمهشر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران، بستک، بندرلنگه و قشم در هرمزگان، بهار، تویسرکان و رزن در همدان و ابرکوه در یزد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

همانطور که از ابتدای هفته نیز اعلام شد براساس سیاست‌های مقابله با ویروس منحوس و افزایش تردد بین‌جاده‌ای از روز گذشته محدودیت‌های بیشتری برای ورود خودروها با پلاک غیر بومی در مناطق پرخطر کرونا اجرایی شده است که درصورت بی‌توجهی راننده با جریمه 500 هزار تومانی روبرو خواهد شد.

البته کار به جریمه ختم نمی‌شود بلکه ماموران پلیس در مبادی ورودی شهرستان‌های ممنوعه ابتدا راننده خاطی را اعمال قانون کرده و بعد از آن دوباره به شهر مبداء هدایت خواهد شد. بنابراین رانندگانی که بافرض تنها جریمه شدن دل به جاده سپرده‌اند باید مدنظر داشته باشند که جریمه پایان کار نیست و دوباره باید مسیر رفته را بدون اینکه به مقصد رسیده باشند به منزل بازگردند.

9On9yvh6C0XM

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها