مشاهده اولین مورد کرونای جهش‌یافته در قزوین

کد خبر: 1050561

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در 24 ساعت گذشته، یک فرد 48 ساله اهل آبیک بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت، بررسی ها نشان داد که وی به نوع کرونای انگلیسی مبتلا بوده است.

مشاهده اولین مورد کرونای جهش‌یافته در  قزوین

خبرگزاری فارس: علی اکبر کرمی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته، یک فرد 48 ساله اهل آبیک بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت، بررسی ها نشان داد که وی به نوع کرونای انگلیسی مبتلا بوده است.

وی ادامه داد: سایر اعضای خانواده این فرد نیز از لحاظ ابتلا به ویروس جدید کرونا بررسی شدند که تست کرونای آن ها مثبت ولی بدون علائم بود  و در حال حاضر با حمایت های معیشتی طرح شهید سلیمانی در قرنطینه کامل قرار دارند.

کرمی با بیان این که شیوع کرونا در استان روبه افزایش است، عنوان کرد: احتمال ابتلا به گونه انگلیسی کرونا در استان بسیار بالا است و بهترین راهکار پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: در مقایسه نوع قبلی کرونا، ویروس جهش یافته انگلیسی از شدت علائم و شیوع بیشتری برخوردار است، لذا مراقبت های بیشتری را می طلبد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به دلیل مشاهده ویروس کرونا نوع انگلیسی در استان قزوین طبق پیگیری های انجام شده از ستاد نماز جمعه استان، این هفته نماز جمعه در شهر قزوین و سایر شهرهای استان برگزار نخواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها