برف و باران در راه است

کد خبر: 1050762

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت دوشنبه و روز سه شنبه سامانه بارشی وارد کشور می‌شود، این سامانه روز سه‌شنبه در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و غرب و به تدریج دامنه های زاگرس و البرز مرکزی فعال خواهد بود.

برف و باران در راه است

خبرگزاری فارس: محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز بارش پراکنده و خفیف در ارتفاعات استان‌های ساحلی خزر داریم و دریای خزر تا صبح فردا نسبتا مواج است.

وی ادامه داد: در اغلب نقاط کشور تا بعد از ظهر دوشنبه هفته جاری جوی آرام حاکم است که این موجب می‌شود در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی افزایش یابد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از اواخر وقت روز دوشنبه و روز سه شنبه سامانه بارشی وارد کشور می‌شود، این سامانه روز سه‌شنبه در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور و به تدریج دامنه های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی فعال خواهد بود.

اصغری افزود: روز چهار شنبه ۲۹ بهمن سامانه بارشی تقویت می‌شود و در شمال غرب و غرب، جنوب غرب و استان های واقع در دامنه های البرز مرکزی سبب بارش باران و رعد و برق خواهد شد که در ارتفاعات بارش به صورت برف خواهد بود.

وی اظهار داشت: روز پنج شنبه ۳۰ بهمن علاوه بر این مناطقی که ذکر شد شمال شرق کشور نیز تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می گیرد؛ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیشِ رو شدت بارش‌ها در استان‌های غربی کشور، دامنه های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید خواهیم داشت بنابراین در برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، خوزستان و ایلام گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

اصغری بیان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری وزش باد گرم جنوبی در استان های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود که پیامد آن ذوب برف و احتمال وقوع بهمن در دامنه های البرز مرکزی خواهد بود.

وی گفت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در اغلب مناطق کشور وزش باد، شدید خواهد بود و در نواحی مرکزی و شرقی کشور گرد و خاک پیش بینی می شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود، خلیج فارس از سه شنبه تا پنجشنبه و دریای خزر از پنج شنبه تا جمعه مواج خواهد بود.

* کمینه دمای صفر و زیر صفر درجه در ۱۳ مرکز استان

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در روز آینده صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۹ و ۸ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده در ۱۳ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها