کلاهبرداری عجیب میلیاردی فقط با یک تلفن!

کد خبر: 1050798

فرمانده انتظامی البرز گفت: اعضای باند حرفه‌ای کلاهبرداری که سوژه‌های خود را از بین پیمانکاران شهرداری در شهرهای مختلف انتخاب کرده و با جعل عناوین سازمان‌های دولتی اقدام به ۲۱ فقره کلاهبرداری کرده بودند، توسط پلیس آگاهی البرز دستگیر شدند.

کلاهبرداری عجیب میلیاردی فقط با یک تلفن!

ایسنا: فرمانده انتظامی البرز گفت: اعضای باند حرفه‌ای کلاهبرداری که سوژه‌های خود را از بین پیمانکاران شهرداری در شهرهای مختلف انتخاب کرده و با جعل عناوین سازمان‌های دولتی اقدام به ۲۱ فقره کلاهبرداری کرده بودند، توسط پلیس آگاهی البرز دستگیر شدند.

سردار عباسعلی محمدیان در تشریح این خبر بیان کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی با تشکیل باند کلاهبرداری و با سوء استفاده از عناوین سازمان های دولتی  با سوژه های مورد نظر خود که اغلب پیمانکاران و افرادی هستند که در امر ساخت و ساز با نهادها و ارگان های مختلف دولتی و خصوصی همکاری می کنند تماس گرفته و تقاضای کمک با موضوعات مختلف از قبیل کمک به امور خیریه،بیماران صعب العلاج، تقدیر از ورزشکاران، و غیره می کنند بررس موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در بررسی های اولیه کارآگاهان مشخص شد که متهمان در آخرین فعالیت مجرمانه خود با دستیابی به شماره تلفن پیمانکاران  و تماس با آنها  و معرفی خود به عنوان یکی از مسولان استانی  از آنها می خواهد که در امور خیریه مشارکت کند و این افراد نیز بدون بررسی و احراز هویت فرد تماس گیرنده با این اطمینان که شخص مورد نظر با آنها تماس گرفته است، مبالغی را به شماره حساب ارائه شده واریز می کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی رد کلاهبرداران را در استان خوزستان شناسایی کرده و پس از انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و یافتن مخفیگاه آنها در شهرهای مختلف این استان، با دریافت نیابت قضائی به آن جا اعزام شده و در چند عملیات غافلگیرانه چهار نفر از کلاهبرداران را دستگیر و به پلیس آگاهی البرز منتقل کردند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان مشخص شد که متهمان در استان های اصفهان، خوزستان، گیلان، فارس و البرز به این شیوه بیش از ۱۰۰ مورد کلاهبرداری انجام داده اند.

سردار محمدیان خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات کارآگاهان، لب به اعتراف گشوده و به ۲۱ فقره جعل عنوان و کلاهبرداری به ارزش دو میلیارد ریال اقرار کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می توانند به پلیس آگاهی البرز واقع در میدان طالقانی ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها