جزئیات دستگیری یک اخلالگر بازار بورس

کد خبر: 1053066

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که بدون هیچ گونه مجوز قانونی با تشکیل یک تیم اقدام به سبد گردانی بورس و جذب نقدینگی می‌کرد، خبر داد.

جزئیات دستگیری یک اخلالگر بازار بورس

خبرگزاری مهر: سرهنگ کامران ریاحی اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با رصد هوشمندانه فعالیت اقتصادی مجرمانه مطلع شدند فردی بدون هیچ گونه مجوز قانونی با تشکیل یک تیم اقدام به سبد گردانی بورس و جذب نقدینگی می‌کند.

وی با بیان اینکه فرد مذکور در دفتر خود اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه بورس و بازار سرمایه می‌کرد افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات و کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام و مشاهده کردند جلسه و کلاس مربوط به آموزش در زمینه بازار سرمایه و بورس در حال انجام است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از پلمب دفتر مذکور با دستور مقام قضائی خبر داد و گفت: همچنین در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم با وجود اینکه فاقد مدارک تحلیل گری از سازمان بورس بوده، با راه اندازی کانال و تعدادی اکانت در فضای مجازی اقدام به عضو گیری و جذب افراد به سرمایه گذاری در بازار بورس می کرده است.

سرهنگ ریاحی تصریح کرد: با استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد این افراد هیچ گونه مجوزی برای انجام فعالیت به عنوان نهاد مالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران ندارد که در این زمینه متهم دستگیر و به جرم اخلال در بازار بورس برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه پلیس با دقت هرگونه فعالیت مجرمانه در بازار بورس را رصد کرده و با اخلالگران در این بازار برخورد می‌کند تاکید کرد: تأسیس نهادهای مالی یا مبادرت به فعالیت نهادهای مالی مستلزم اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار کشور است و کسانی که فاقد مجوزهای قانونی باشند فعالیت آنها مجرمانه بوده و با برخوردهای قانونی مواجه می‌شوند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها