بازداشت تبلیغ‌کنندگان سایت‌ قمار با یک میلیون فالوور!

کد خبر: 1055323

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از بازداشت سه نفر از ادمینهای سایتهای شرط‌بندی خبر داد و گفت: صفحات این افراد در اینستاگرام بیش از یک میلیون عضو داشت.

بازداشت تبلیغ‌کنندگان سایت‌ قمار با یک میلیون فالوور!

خبرگزاری تسنیم:  به دنبال بررسی‌های انجام شده در راستای برخورد با جرائم در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ، چند صفحه اینستاگرامی فعال در زمینه تبلیغ سایتهای شرط‌‌بندی آنلاین مشاهده شده و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

در تحقیقات اولیه مشخص شد افرادی با راه‌اندازی بیش از سه صفحه در شبکه‌های اجتماعی برخی از کاربران فضای مجازی را با تبلیغات فریبنده به سمت و سوی سایتهای شرط‌بندی هدایت کرده و از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

با بررسی‌های تکمیلی افسران سایبری و اقدامات همه‌جانبه، سه نفر از ادمینهای اصلی صفحات مورد نظر با مجموع بیش از یک میلیون نفر عضو، شناسایی و پس از تشریفات قضائی در یکی از محله‌های غربی تهران بزرگ دستگیر شدند.

مجرمان پس از انتقال به پلیس فتا و مشاهده ادله دیجیتال موجود در پرونده به دریافت مبالغ زیادی در قبال تبلیغات سایتهای شرط‌بندی اعتراف کرده و از این اقدام مجرمانه خود اظهار ندامت کردند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: شهروندان فریب تبلیغات اغواکننده فضای مجازی را نخورند چرا که برخی مجرمان سایبری در قالب سایتهای شرط‌بندی و قمار و پیش‌بینی، با ترفندهای پیچیده، اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران کرده و با در اختیار گرفتن رمز پویا و اطلاعات کارت‌ بانکی که توسط خود قربانی در اختیار مجرمان گذاشته می‌شود، اقدام به برداشت از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به غیرقانونی بودن سایتهای شرط‌بندی و قمار، کاربران حوزه فضای سایبر به تبلیغات واهی و دروغین این سایتها توجه نکنند و از ورود و عضویت در سایتهای شرط‌بندی خودداری کنند تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها