رئیسی: تاکنون به هیچ مسئولی واکسن کرونا تزریق نشده

کد خبر: 1055347

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به این‌که تا پایان سال ۱۴۰۰ مردم در سراسر کشور واکسینه خواهند شد، گفت: به هیچ مسئولی تاکنون واکسن کرونا تزریق نشده است.

رئیسی: تاکنون به هیچ مسئولی واکسن کرونا تزریق نشده

خبرگزاری تسنیم: دکتر علیرضا رئیسی در نشست سراسری روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیران کل صدا و سیمای استان‌ها با بیان اینکه مراکز صدا و سیما در استان‌ها در ارائه آموزش‌های بهداشتی به مردم نقش مهمی دارند، اظهار کرد: اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی به خوبی در صدا و سیما به ویژه در مراکز استان‌ها هدف‌گذاری شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه برای اجرای قرنطینه توسط بیماران، آموزش از جنس اطلاع رسانی ضروری است اما سرگرمی هم باید کنار آن باشد، خاطرنشان کرد: برای اینکه قرنطینه به خوبی انجام شود، صدا و سیما باید پای کار باشد.

به گفته وی بالغ بر 80 درصد مردم در دوران شیوع کرونا اخبار را از صدا و سیما دریافت کرده و به این اخبار اطمینان داشتند.

رئیسی با تاکید بر اینکه اوج هنر ما در کنترل اپیدمی کرونا قانع کردن مردم برای انجام اقدامات پیشگیرانه است، بیان کرد: بین سه تا پنج سال دیگر واکسیناسیون کل دنیا انجام خواهد شد.

وی با بیان این که واکسن روسی اسپوتنیک وی جزو سه واکسن برتر دنیاست، تاکید کرد: تاکنون به هیچ مسئولی واکسن کرونا تزریق نشده است و تا پایان سال 1400 مردم در سراسر کشور واکسینه خواهند شد.

رئیسی به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره و بیان کرد: با تلاش مدافعین سلامت در این ایام حتی یک بیمار هم پشت در بیمارستان نمانده است؛ در دوران شیوع این بیماری مرگ و میر سالمندان در دنیا بالای 80 درصد بود اما به دلیل تکریم سالمندان این آمار در ایران از یک دهم درصد هم کم‌تر بود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه آمریکا و انگلیس در ابتدای شروع بحران کرونا در خرید لوازم حفاظت فردی برای ایران چالش ایجاد کردند، توضیح داد: در حالی که انگلیس رتبه یک مرگ و میر را در سطح اروپا داشت، به دلیل محقق نشدن پیش‌بینی‌های‌شان درباره آمار مرگ و میر در ایران هجمه درست کردند؛ موضوع بعدی رسانه‌های غربی، در مورد عوارض واکسن در ایران به ویژه واکسن تولید داخل خواهد بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه یکی از ارکان موفقیت در استان‌ها ائمه جمعه و جماعت هستند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری الگوی عملی رعایت پروتکل‌ها هستند.

رئیسی در پایان با اشاره به اینکه مردم و همکاران ما در خوزستان روزهای سختی را سپری می‌کنند، ابراز امیدواری کرد که مدارس و دانشگاه‌ها در مهرماه سال 1400 بازگشایی شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها