هلال احمر از روسیه بالگرد امدادی می‌خرد

کد خبر: 1055850

جمعیت هلال احمر و یک شرکت روسی برای خرید بالگردهای امدادی با یکدیگر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

هلال احمر از روسیه بالگرد امدادی می‌خرد

خبرگزاری ایسنا: کریم همتی، رییس جمعیت هلال احمر در این مراسم که پیش از ظهر امروز در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: جمعیت هلال‌احمر به واسطه توانایی و کارآمدی که دارد در حوادث و رخدادهای داخلی و خارجی حضور فعال دارد که نمونه بارز آن در سال ۹۹، حادثه انفجار در بیروت و زلزله‌ سی‌سخت بود که دو رکورد امدادرسانی برای این جمعیت به ثبت رسید.

وی با اشاره به حادثه انفجار در بیروت گفت: در جریان این حادثه جمعیت هلال احمر در عرض کمتر از ۲۴ ساعت و در زلزله سی‌سخت  در عرض کمتر از یک ساعت به منطقه رسیده و به لطف خدا توانستیم به آسیب‌دیدگان امدادرسانی کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: ما براساس مفاد اساسنامه و میثاق بین‌المللی و نیز تعالیم دین مبین اسلام به همه انسان‌ها در سراسر جهان، بدون توجه به دین، مذهب و نژاد خدمات ارائه می‌دهیم و خدا را شاکر هستیم از زمان تاسیس جمعیت هلال‌احمر تاکنون همواره نام نیک آن در اذهان بوده است.

به گفته همتی، هلال احمر ایران، سازمانی بشردوستانه و جزو پنج جمعیت برتر دنیا است و در حال حاضر بیش از دو میلیون عضو داوطلب و جوان به صورت افتخاری و داوطلبانه به طرق مختلف با آن همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به تفاهم خرید بالگردهای امدادی با شرکت راشا هلی‌کوپتر نیز گفت: به روزسانی و نوسازی ناوگان امدادی یکی از اولویت های جمعیت هلال احمر است و این تفاهم‌نامه نیز در همین راستا به امضا رسیده و طی مدتی معین بالگردهای جدید به ناوگان امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر اضافه خواهد شد.

در این نشست، باگینسکی، ️مدیرعامل شرکت راشا هلی‌کوپتر  نیز با ابراز خوشحالی از حضور در ایران گفت: وظایفی که جمعیت هلال‌احمر در ایران انجام می‌دهد، در کشور روسیه از سوی دو وزارت خانه موقعیت‌های اضطراری و وزارت بهداشت انجام می‌شود و می‌دانم که وظایف سنگینی برعهده این جمعیت است.

وی با اشاره به ویژگی بالگردهایی که از سوی شرکت راشا هلی‌کوپتر تولید می‌شود نیز گفت: هلی‌کوپتر ساخت شرکت راشا، توانایی دارد در موقعیت‌های متفاوت آب و هوایی عملیات انجام دهد. ما همچنین متعهد می‌شویم در آینده همکاری‌های نزدیک‌تری با هم داشته باشیم و تکنسین‌های شما را نیز آموزش دهیم.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه نیز با ابراز خوشحالی از امضای این تفاهمنامه گفت: خوشبختانه بعد از چندسال، نهایتا با جدیت و تلاش مدیران جمعیت هلال احمر و به خصوص دکتر همتی شاهد انعقاد قرارداد خرید بالگرد هستیم، انعقاد این قرارداد تحولی در روابط ایران و روسیه خواهد بود و امیدوار هستیم در آینده‌ی نزدیک شاهد قراردادهای دیگری بین دو کشور باشیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها