کرونای انگلیسی به گلستان و خراسان شمالی هم رسید

کد خبر: 1056309

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از شناسایی ۵ مورد مثبت کرونای انگلیسی در استان خبر داد.

کرونای انگلیسی به گلستان و خراسان شمالی هم رسید

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سید احمدی هاشمی اظهار داشت: نتیجه آزمایش 5 نفر از چند بیمار مشکوک مبتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در استان مثبت اعلام شد.

وی حال این افراد را مساعد اعلام کرد و افزود: مداخلات و پیگیری‌های بهداشتی و درمانی لازم برای این افراد انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و گونه جهش ‌یافته انگلیسی آن "استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع، شست ‌و شوی مکرر دستها، ماندن در خانه، پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری و حضور نیافتن در اجتماعات" است.

هاشمی ادامه داد: با توجه به روزهای پایانی سال، نزدیک شدن به سال نو و تعطیلات عید نوروز، از همه شهروندان تقاضا می‌شود از رفت و آمدهای غیرضروری در شهر و تجمع در مراکز خرید به شدت پرهیز کنند و برنامه‌‌های سفر خود را لغو کنند.

کرونای انگلیسی به گلستان هم رسید

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان خبر داد.

 عبدالرضا فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: نخستین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان گلستان شناسایی شده است. این بیمار یک خانم 57 ساله است که در حال حاضر در یکی از بیمارستان‌های شهر گرگان بستری است.

وی افزود: تیم های بهداشتی به شدت در حال پیگیری موارد تماس و افراد نزدیک با این بیمار هستند تا از همه این افراد تست گرفته شود و مورد معاینه و رهگیری قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: با توجه به انتشار سریع این بیماری و همه گیری بیشتر آن و شلوغی‌های خیابانی روزهای پایان سال، از مردم استان درخواست می‌کنم که حضور حداقلی در بیرون از منزل داشته باشند و از شرکت در اجتماعات و دورهمی‌های غیر ضروری به ویژه مراسم چهار شنبه سوری جدا خودداری کنند در غیر اینصورت متاسفانه شاهد همه گیری این بیماری  در ایام نوروز خواهیم بود.

فاضل آخرین وضعیت موارد بستری بیماران کرونایی در استان را هم اعلام کرد و گفت: 248 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد 52 نفر در آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و 19 نفر نیز وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها