بازگشت آلاینده‌های جوی به تهران و ۳ کلان شهر

کد خبر: 1056539

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: پدیده گرد و خاکی که در شمال عربستان وجود دارد، امروز و فردا ضمن حرکت به سمت جنوب کشورمان، در استان‌های بوشهر و خوزستان موجب ایجاد گرد و خاک می‌شود.

بازگشت آلاینده‌های جوی به تهران و ۳ کلان شهر

خبرگزاری فارس: صادق ضیائیان  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در شهرهای اراک، کرج، تهران و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی داریم.

وی افزود: طبق تصاویر دریافتی از ماهواره پدیده گرد و خاک در شمال عربستان وجود دارد و انتظار داریم، امروز و فردا ضمن حرکت این پدیده به سمت جنوب کشور در استان‌های بوشهر و خوزستان گرد و خاک داشته باشیم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امشب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور همچنین ارتفاعات البرز بارش پراکنده داریم، این شرایط فردا در برخی نقاط غرب و شمال غرب همچنین جنوب غرب و جنوب کشور و دامنه‌های البرز مرکزی حاکم است.

ضیائیان با بیان اینکه روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور غیر از سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان بارش پراکنده داریم، گفت: روز پنجشنبه ۲۸ اسفند در برخی نقاط شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و شرق کشور و روز جمعه در نیمه شرقی و نوار شمالی کشور بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: تا روز پنج شنبه در اغلب نقاط کشور روند افزایش دما را داریم، افزایش دما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در اردبیل و استان های ساحلی خزر بین ۱۰ تا ۱۵ درجه همراه با وزش باد گرم جنوبی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما و امکان ذوب برف خصوصاً در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه هفته جاری، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب امتداد رشته کوه البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری همراه با غبار محلی در بعد از ظهر افزایش ابر و اوایل شب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۷ و ۱۰ درجه خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا بندرعباس با بیشینه دما ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای سه درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: فردا غیر از شهر کرد در هیچ یک از مراکز استان کمینه دمای صفر و زیر صفر درجه نداریم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها