درمان کرونا با داروی جذام

کد خبر: 1057661

گروهی از محققان موسسه پزشکی سنفورد آمریکا و دانشگاه هنگ‌کنگ در مطالعه‌ای مشترک دریافتند داروی جذام می‌تواند در درمان کرونا موثر باشد.

درمان کرونا با داروی جذام

باشگاه خبرنگاران: گروهی از محققان موسسه پزشکی سنفورد آمریکا و دانشگاه هنگ‌کنگ در مطالعه‌ای مشترک دریافتند داروی جذام می‌تواند در درمان کرونا موثر باشد.

سارس-کووید ۲ ویروسی است که باعث ایجاد ویروس کووید-۱۹ می‌شود؛ این سومین سده است که از اواخر قرن ظهور کرده است. تاکنون دارو‌های متعددی برای این بیماری معرفی شده است که در مقابله با ویروس کرونا موثر بوده‌اند که کلوفازیمین نیز یکی از آن‌هاست.

در مطالعه‌ای که محققان موسسه پزشکی سنفورد آمریکا و محققان دانشگاه هنگ‌کنگ به طور مشترک انجام دادند، به اثربخشی داروی کلوفازیمین در درمان کووید-۱۹ پی بردند.

در این مطالعه محققان، کلوفازیمین را به همستر‌های دارای سارس-کووید ۲ به سایر همستر‌هایی که هنوز ویروس ندارند، تجویز کرده و سپس آن را برای درمان بیماران مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار دادند. پس از مصرف دارو ریه‌های هر دو گروهی که محققان به آن‌ها کلوفازیمین تجویز کرده بودند، درگیری کمتری را تجربه کردند. این دارو همچنین از بروز التهاب کشنده‌ای معروف به «طوفان سیتوکین» که معمولا تحت این شرایط اتفاق می‌افتد، جلوگیری کردند.

بر اساس گزارش دکتر رن سان، نویسنده ارشد مطالعه از دانشگاه هنگ کنگ، حیواناتی که کلوفازیمین دریافت کردند، آسیب ریه و بار ویروسی کمتری داشتند؛ علاوه بر مهار ویروس، نشانه‌هایی وجود دارد که حاکی از آن است که این دارو همچنین پاسخ میزبان به ویروس را تنظیم می‌کند که وظیفه کنترل بهتر عفونت و التهاب را بر عهده دارد.

این مطالعه نشان داد کلوفازیمین با جلوگیری از ورود ویروس به سلول‌ها و ایجاد اختلال در تکثیر RNA ویروس با کووید-۱۹ مبارزه می‌کند. این دارو برای درمان جذام استفاده می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها