سردار هادیانفر خبر داد؛

افزایش تصادفات در جاده‌های خلوت

کد خبر: 1058247

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در جاده‌های خلوت احتمال افزایش تصادفات در اثر سرعت‌های غیرمجاز قابل تصور است.

افزایش تصادفات در جاده‌های خلوت

باشگاه خبرنگاران جوان: سردار سیدکمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا ضمن تبریک روز ۱۲ فروردین اظهار کرد: شایسته است هموطنان عزیز به مناسبت این روز تاریخی در حوزه عبور و مرور و تردد‌های درون‌شهری و بالاخص برون‌شهری به نکاتی که در ارتباط مستقیم با ایمنی و سلامت شهروندان در حوزه ترافیک است توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سردار هادیانفر بیان کرد: تحلیل تصادفات چند روز گذشته مبین آن است که همچنان چهار عامل سرعت غیرمجاز، رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی، سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو در حین رانندگی علت عمده تصادفات در جاده‌های کشور بوده است که توصیه می‌شود قوانین راهنمایی و رانندگی را به همراه این چهار عامل مدنظر قرار دهند.

سردار هادیانفر گفت: در جاده‌های خلوت احتمال افزایش تصادفات در اثر سرعت‌های غیرمجاز متصور بوده لیکن به کلیه همکاران توصیه و تأکید نمودیم که با تخلف سرعت و سبقت غیرمجاز بدون اغماض برخورد نمایند چرا که حفظ سلامتی و آرامش هموطنان جزء اهداف اصلی پلیس راهور در اجرای مأموریت‌های ذاتی خود است.

وی همچنین نقش سرنشینان وسایل نقلیه شخصی و عمومی را در پیشگیری از سوانح و تصادفات رانندگی بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: از سرنشینان محترم انتظار داریم به رفتار‌های ترافیکی راننده با نگاه پیشگیری از تخلفات رانندگی نظارت دقیقی داشته باشند تا با کمک سرنشینان وسیله نقلیه بتوانیم تصادفات را به حداقل ممکن برسانیم.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه بیان کرد: امروز و فردا جاده‌ای از راه‌های کشور را یکطرفه نخواهیم داشت، بنابراین مدیریت زمان در این شرایط از طرف رانندگان عزیز بسیار مهم و در پیشگیری از اتلاف زمان و یا هزینه‌ها مؤثر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به روز طبیعت و مقررات ابلاغی متناسب با این روز بیان کرد: در روز طبیعت (۱۳ فروردین) مراجعه به بوستانها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها ممنوع است و انتظار بر این است همانند سال گذشته که به نوبه خود اقدام بی‌نظیری از سوی هموطنان در رعایت مقررات ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا بود، و امسال نیز با یک عزم جدی از هر گونه تردد غیرضروری و مراجعه به بوستانها، پارکهاو تفرجگاه‌ها اجتناب نمایند تا در راستای اجرای مصوبات کمک لازم در حفظ سلامتی هموطنان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بعمل بیاوریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها