افزایش 2 برابری مرگ و میر کرونا در تهران/ آخرین آمار تلفات کرونا

کد خبر: 1058314

میزان ابتلا به کرونا در تهران افزایش یافت. عضو شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که میزان تلفات ناشی از کرونا در تهران نسبت به اسفند سال گذشته 2 برابر افزایش یافته است.

افزایش 2 برابری مرگ و میر کرونا در تهران/ آخرین آمار تلفات کرونا

خبرگزاری فارس: کرونا همچنان در حال جولان دادن و گرفتن جان مردم است. بر اساس اعلام وزارت بهداشت از روز 11 فروردین تا 12 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۷۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۹۷ هزار و ۳۱۴ نفر رسید.

 تاکنون ۱۲ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۳۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است

متاسفانه در طول این مدت هم، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۷۵۹ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۲۶ هزار و  ۱۴۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

همچنین سه هزار و ۹۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۱۲ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۳۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و ۳۲ شهرستان قرمز و ۸۵ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.  همچنین ۲۷۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

این آمار کشوری است اما وضعیت در تهران هم خوب نیست و آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در فروردین 1400 نسبت به اسفند 99 در پایتخت بیش از 2 برابر شده است.

افزایش بیش از 2 برابری آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: مرگ و میر ناشی از کرونا در اواسط اسفند به 15 نفر رسیده بود اما دوباره آمار رشد کرد و در روز چهارشنبه 11 فروردین 39 نفر بر اثر کرونا در تهران جان باختند.

وی ادامه داد: همچنین روز سه شنبه 10 فروردین 38 نفر در تهران بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند. آمار جهش یافته و باید بیش از پیش پروتکل ها رعایت شود و در اسفند پروتکل ها خیلی رعایت نشد.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امکان دارد این آمار در اردیبهشت ماه هم رشد کند.

خداکرمی در خصوص آمار مرگ و میر تهرانی ها در یک سال گذشته بر اثر کرونا گفت: تاکنون 25 هزار و 150 تهرانی بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی همچنین در خصوص مشکل کمبود قبر در بهشت زهرا گفت: مشکلی فعلا نداریم و همچنین تعدادی قبر اضطراری وجود دارد و به دنبال ایجاد گورستان جدیدی برای تهرانی ها هستیم.

چرخش ویروس کرونا در سطح شهر تهران در طول یک هفته اخیر

میزان مراجعان سرپایی به بیمارستان در یک هفته گذشته افزایش یافته است.علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در جلسه‌ای که با حضور معاونان و مسؤولان درمان و امور بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران برگزار شد، از چرخش ویروس کرونا در سطح شهر تهران در طول یک هفته اخیر خبر داد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران در طول تعطیلات نوروزی، گفت:‌ در طول یک هفته اخیر شاهد افزایش نسبی مراجعان سرپایی مربوط به بیماری کرونا بوده‌ایم و میزان PCR مثبت و رپید تست مثبت در مراکز سرپایی تا حدودی رو به افزایش است.

 وضعیت شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در استان تهران نارنجی است

در پی  افزایش سفر در ایران به مناسبت عید نوروز، آمار کرونا دوباره افزایش  یافت، تا جایی که ستاد مقابله با کرونا برای خروج مسافران از شهرهای قرمز و نارنجی  ضرب العجل تعیین کرد و اعلام شد که خودروها در صورت عدم رعایت جریمه می شوند اما همچنان برخی اصرار به ادامه سفر داشتند.

 وضعیت شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در استان تهران در روزهای اخیر به رنگ نارنجی درآمده است و همچنین هشدارهای در خصوص وضعیت پایتخت داده می شود.

 کاهش ۲۷ درصدی مرگ و میر تهرانی ها در هفته اول فروردین ۱۴۰۰ نسبت با سال قبل

البته با وجود افزایش دوبرابری آمار مرگ و میر ناشی ازکرونا در تهران نسبت به اسفند 99 مدیر عامل سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران از کاهش ۲۷ درصدی مرگ و میر تهرانی ها در هفته اول فروردین ۱۴۰۰ نسبت با سال قبل خبر داد.

وی ادامه داد:در هفته اول فروردین سال ١٣٩٩ سازمان بهشت زهرای تهران و به طور کلی شهر تهران سخت ترین سال در ٥٠ سال اخیر خود را سپری کرد.

به گفته مدیر عامل بهشت زهرا شهرداری تهران،  آمار مرگ و میر شهر تهران در هفته اول سال ١٣٩٩ از عدد ١٩٩٣ نفر به عدد ١٤٨٣ نفر در ٧ روز اول سال ١٤٠٠ کاهش یافته است ، که با  رقم ٢٧ درصد ، کاهش بی سابقه ای را نشان میدهد که به نظر میرسد ناشی از کنترل بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم است .

کرونا دوباره در تهران حال اوج گرفتن است. سال هاست که هشدار داده می شود باید گورستان جدیدی برای تهران احداث شود اما تاکنون این امر به نتیجه نرسیده است هر چند به گفته مسوولان هنوز گورستان فعلی تا چند سال آینده ظرفیت دارد و برای مواقع بحران هم حدود 15 هزار قبر آماده وجود دارد.

حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران می گوید: تهران حدود ۳ میلیون نفر جمعیت شناور دارد که امکانات درمانی در پایتخت و حضور بستگان برخی از بیماران در تهران از دلایل مراجعه بیشتر بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها بوده است. ظرفیت بهشت‌زهرا بصورت کلی تکمیل شده ولی این سازمان با طرح ابتکار‌هایی پیش‌بینی‌هایی انجام داده تا دفن اموات با مشکل مواجه نشود.

 از گذشته پیش‌بینی می‌شد ظرفیت بهشت‌زهرا تا دهه ۸۰ تکمیل شود/اضافه شدن قسمت‌های جدید و سه طبقه شدن قبر‌ها

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: از گذشته پیش‌بینی می‌شد ظرفیت بهشت‌زهرا تا دهه ۸۰ تکمیل شود ولی با اضافه شدن قسمت‌های جدید و سه طبقه شدن قبر‌ها همچنین استفاده از موضوع بازسازی قبور قدیمی، ظرفیت بهشت زهرا بیشتر شد. راه اندازی آرامستان های جدید در دست بررسی است برنامه ریزی‌ها آغاز و آرامستان‌هایی برای مناطق جنوب، شرق و غرب در نظر گرفته شده و ساخته می‌شود.

خلیل‌آبادی  تصریح کرد: آماده‌سازی آرامستان‌های جدید زمان بر است و باید تجهیزات لازم در آن مستقر شود و تا آن زمان با ابتکاراتی باید ظرفیت بهشت‌زهرا را جهت دفن اموات افزایش داد.

بر اساس این گزارش قبل از شروع تعطیلات نوروزی سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: «ما التماس کردیم که سفر نباشد. «تقاضا می‌کنم که حتی اگر همه دروازه‌ها باز شد، حضرت عباسی سفر نروید. رفتن همانا و گرفتار شدن در این دام هم همان. نگذاریم خوزستان‌های دیگری ایجاد شود. اجازه سفر به برخی استان ها صادر شد و برخی شهرها هم وارد وضعیت نارنجی شدند. در حال حاضر وضعیت متوفیان ناشی ازکرونا در تهران نسبت به اسفند 99 دوبرابر شده و برخی مسوولان هشدار می دهند که احتمال دارد آمار در اردیبهشت بالاتر هم برود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها