رونمایی از واکسن ایرانی آنفلو‌انزا

کد خبر: 1059521

مدیرعامل شرکت نیواد فارمد گفت: این شرکت توانایی تولید نیاز ۳ الی ۵ میلیون دوز واکسن آنفلو‌انزای کشور را دارد.

رونمایی از واکسن ایرانی آنفلو‌انزا

خبرگزاری تسنیم: امیرحسین عبدالغفاری امروز در آیین رونمایی از واکسن آنفلو‌انزا در شرکت نیواد فارمد استان البرز که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، اظهارداشت: به طور کلی استراتژی ساخت واکسن در گذشته اهمیتش مشخص نبود، اما با وجود پاندمی کرونا این نیاز نمایان شد.

وی با بیان اینکه کشور ما از جمله کشورهای پیشرفته در تولید واکسن است، افزود: برای تولید واکسن آنفلو‌انزا از سال 97 تحقیقات و مطالعات آن آغاز شد.

مدیرعامل شرکت نیواد فارمد در خصوص تیم تولید این واکسن، بیان کرد: این تیم متشکل از دانشجویان نخبه رشته بیوتکنولوژی و پیشکسوتان این رشته است.

عبدالغفاری با بیان اینکه سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا نیاز جهان به این واکسن بیشتر شد، تصریح کرد: نیاز کشور به این واکسن سالانه 3 الی 5 میلیون دوز است.

وی با بیان اینکه تا کنون 432 نفر واکسن آنفلو‌انزای ایرانی را تزریق کردند، خاطر نشان کرد: تا‌کنون هیچ موردی از عوارض جانبی این واکسن دیده نشده است.

مدیرعامل شرکت نیواد فارمد با اشاره به اینکه من به عنوان مدیرعامل شرکت نیواد فامد به عنوان نخستین نفر این واکسن را دریافت کردم، گفت: این شرکت ظرفیت تامین نیاز کل کشور را دارد.

عبدالغفاری عنوان کرد: تنها 30 الی 40 درصد مواد اولیه این واکسن از وارداتی است و بیشترین درصد آن از داخل کشور تامین می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها