واکنش پلیس به تکرار خاموشی‌ها شبانه در تهران

کد خبر: 1060420

رئیس پلیس تهران گفت: مجدداً شاهد خاموشی‌های شبانه در برخی از نقاط تهران هستیم که این درخواست و تذکر را دیروز در ستاد کرونا تهران مبنی بر عدم خاموشی معابر اعلام کردیم، به نظر من در بزرگراه‌ها نیاز به خاموشی معابر نیست.

واکنش پلیس به تکرار خاموشی‌ها شبانه در تهران

خبرگزاری تسنیم:  سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای نخستین مرحله از طرح رعد توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ در سال 1400 با اشاره به اجرای 311 حکم قضائی در طرح مذکور اظهار کرد: در این مرحله از طرح رعد، 864 مجرم بازداشت شدند و چهار هراز و 933 انواع و اقسام اموال مسروقه کشف شد.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه در طرح مذکور، 29 باند منهدم شده و 132 دستگاه موتورسیکلت و خودروی مسروقه کشف شد، گفت: در این مرحله از طرح رعد، 30 محکوم فراری بازداشت شدند و چهار قبضه سلاح جنگی و 27 قبضه سلاح سرد نیز کشف شد.

به گفته این مقام انتظامی در این طرح، به 31 پرونده کالای قاچاق نیز رسیدگی شد و علاوه بر بازداشت 33 قاچاقچی کالا، 177 معتاد متجاهر بازداشت شدند.

وی با تأکید بر اینکه طرحهای پلیس با قدرت علیه مجرمان ادامه خواهد داشت، درباره نظارت بر اصناف در ماه مبارک رمضان نیز تصریح کرد: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان باید تلاش کنیم شئونات اسلامی و شئونات این ماه را بیش از پیش رعایت کنیم و از صنوف و مردم نیز می‌خواهیم که شئونات این ماه را رعایت کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: تعدادی از اصناف که بیشتر در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران قرار دارند با رعایت ضوابط ابلاغ شده توسط پلیس اماکن، می‌توانند به افرادی که عذر شرعی در ماه مبارک رمضان دارند و قادر به روزه گرفتن نیستند، خدمات ارائه کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در ایام مبارک ماه رمضان، تغییری در ساعت منع تردد شبانه ابلاغ نشده و فعلاً همان ساعت 22 تا سه بامداد است، خاطرنشان کرد: بیش از 70 تا 75 درصد پروتکلها توسط صنوف در محدودیتهای کرونایی این دوره رعایت می‌شود؛ صنوفی نیز که پروتکلها را رعایت نمی‌کنند، بیشتر در حاشیه‌ها قرار دارند و کمتر در خیابانهای اصلی هستند.

به گفته وی، 50 گشت پلیس اماکن در کنار تیمهای تعزیرات و وزارت بهداشت، تذکرات خود را به صنوفی که پروتکلها را رعایت نمی‌کنند، ارائه می‌کنند و در چند روز اخیر بیش از سه هزار و 400 تذکر پلیس به صنوفی ارائه شده که پروتکلها را رعایت نکرده بودند.

رحیمی با بیان اینکه سعی کردیم، کار به پلمب واحدهای صنفی نکشد، بیان کرد: طبیعتاً اگر ضوابط توسط صنوف رعایت نشود، بحث پلمب نیز در دستور کار پلیس اماکن است.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه تجمعات در پارکها و بوستانهای اطراف تهران بیشتر شده است، عنوان کرد: با توجه به کنترلهای صورت گرفته، کمتر تجمعی در بوستانهای داخل شهر تهران صورت می‌گیرد اما این موضوع (تجمع در پارکهای خارج از شهر تهران) را در ستاد مقابله با کرونا تهران اعلام کردیم.

این مقام انتظامی در پاسخ به این سؤال که آیا وقوع جرائم در ساعات منع تردد شبانه افزایش یافته است، گفت: خیر البته مجدداً شاهد خاموشی‌ها در برخی از نقاط تهران در شبها هستیم که این درخواست و تذکر را دیروز در ستاد کرونا تهران مبنی بر عدم خاموشی معابر اعلام کردیم، به نظر من در بزرگراه‌ها نیاز به خاموشی معابر نیست همچنین خاموشی‌ها منجر به افزایش تصادفات شده است.

رحیمی افزود: درخواست خود مبنی بر عدم خاموشی معابر مخصوصاً در برخی از نقاط را به ستاد مقابله با کرونا تهران اعلام کردیم و قرار شد توسط عزیزان در شرکت برق و مسئولان ذی‌ربط مدنظر قرار گیرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سؤالی مبنی بر تکلیف اموال مسروقه مشکوفه نیز یادآور شد: حدود 20 تا 30 درصد اموال مسروقه مخصوصاً اموالی همچون طلا و اموال گرانبها پیش از بازداشت سارقان توسط آنها فروخته می‌شود اما اقلام سرقتی کشف شده را در کمترین زمان به مالباختگان تحویل می‌دهیم البته صاحبان حدود 20 درصد از اموال مسروقه مکشوفه نیز شناسایی نمی‌شود که مشخصات این اموال در سامانه پلیس آگاهی ثبت می‌شود و مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه، اموال مسروقه خود را شناسایی کنند.

وی با اشاره به درگیری مأموران پلیس با سارقان مسلح در جنوب تهران، درباره جزئیات این درگیری و بازداشت سارقان گفت: همکاران بنده در سرکلانتری دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ حدود ساعت 2:30 بامداد امروز در منطقه خلازیر در حال گشت‌زنی بودند که با چند سارق مسلح مواجه شدند؛ سارقان پس از رؤیت پلیس، به سمت مأموران تیراندازی کردند و با آتش مقابل مأموران مواجه شدند، در این درگیری، یکی از سارقان زخمی شد و سه نفر دیگر نیز بازداشت شدند و خداروشکر هیچ صدمه‌ای به مأموران وارد نشد.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه وظیفه پلیس برنامه‌ریزی برای مقابله با مجرمان است، متذکر شد: در این رابطه دائماً اقدامات خود را انجام می‌دهیم، بخش اعظمی از کار ما، کار اطلاعاتی است؛ با اجرای طرحهایی همچون "رعد"، "صاعقه"، "کاشف"، "ظفر" و "اقتدار" در پی برخورد با مجرمان هستیم و این برخوردها ادامه‌دار خواهد بود همچنین سهم وقوع سرقت در تهران نسبت به کل کشور در چهار سال اخیر از 30 درصد به 20.5 درصد رسیده که نشان از موفق بودن اجرای طرحهای مذکور دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها