برای انجام تست رایگان کرونا به کجا مراجعه کنیم؟

کد خبر: 1062023

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که افرادی که علائم بیماری کرونا را دارند می‌توانند به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید۱۹ مراجعه کنند، نحوه یافتن آدرس این مراکز را تشریح کرد.

برای انجام تست رایگان کرونا به کجا مراجعه کنیم؟

خبرگزاری تسنیم: دکتر جعفر صادق تبریزی در پاسخ به این سؤال که افراد مشکوک به کرونا باید برای انجام تست کرونا به کجا مراجعه کنند؛ اظهار داشت: افرادی که علائم بیماری کرونا را دارند می‌توانند به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید19 مراجعه کنند.

آدرس مراکز تست کرونا

وی افزود: مردم می‌توانند با تماس با سامانه 4030 و یا 190 به صورت تلفنی آدرس این مراکز را سؤال کنند؛ افراد همچنین می‌توانند با جست‌وجوی "مرکز منتخب کووید19" در مسیریاب‌های «نشان» و «بلد» نزدیکترین مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید19 را پیدا و به آنها مراجعه کنند.  

با فرد مشکوک به کرونا در تماس بوده‌ایم؛ چه‌کار کنیم؟

تبریزی ادامه داد: افرادی که علائم کرونا ندارند اما با فرد مشکوک و مبتلا به کرونا در تماس بوده‌اند باید آموزش‌های لازم را دریافت و خود را ایزوله (جداسازی) کنند و با دیگران هیچ ارتباطی نداشته باشند؛ در حال حاضر در پیک کرونا هستیم و تمام افرادی که درتماس نزدیک با بیماران مبتلا به کرونا بوده‌اند باید به مدت یک هفته خود را از سایر اعضای خانواده جدا کنند و اگر در این یک هفته علائم کرونا در آنها بروز کرد، باید برای انجام تست کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید19 مراجعه کنند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: همکاران ما در مراکز بهداشت، اطرافیان بیماری که تست کرونای او مثبت شده است را برای انجام تست کرونا در محل‌های تعیین شده فراخوانی یا به درب منازل آنها مراجعه می‌کنند و از آنها تست می‌گیرند. این افراد کارت شناسایی عکس‌دار دارند که مشخص می‌کند از سوی وزارت بهداشت و یا بسیج و هلال احمر هستند.

برای انجام تست رایگان به کجا مراجعه کنیم؟

وی در پاسخ به این سؤآل که "آیا تست کرونا در مراکز جامع خدمات سلامت رایگان است؟" تصریح کرد: تست‌ها برای بیماران سرپایی در تمام سنین و در حوزه وزارت بهداشت رایگان است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها