آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در ایران/نقشه رنگ بندی شهرها

کد خبر: 1062856

روند کرونا در اغلب استان‌های کشور صعودی است و ۳۰۱ شهر کشور در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند و میزان رعایت پروتکل‌ها به ۶۱ درصد رسیده است.

آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در ایران/نقشه رنگ بندی شهرها

خبرگزاری تسنیم: بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا امروز  652 هزار و 903 نفر دوز اول واکسن کرونا و 171 هزار و 210 نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 824 هزار و 113 دوز رسید.

در حال حاضر 301 شهر کشور در وضعیت قرمز، 95 شهر در وضعیت نارنجی، 45 شهر در وضعیت زرد و 7 شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

HsmndvmNU3Zb

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روند بیماری در سطح کشور مناسب نیست و در حال طی کردن روند صعودی هستیم؛ 18 استان کشور روند صعودی دارند؛ هفت استان نیز به‌شدت روند صعودی دارند و در مجموع 25 استان در وضعیت نامطلوب بیماری به‌سر می‌برند؛ 6 استانی که روند صعودی دارند شامل استان‌های تهران، خراسان رضوی، شمالی، گلستان، لرستان و همدان است.

نقشه رنگ بندی شهرهای کشور در تصویر زیر آمده است.

cuBtAA04kj5O

ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی

برابر مصوبات ستاد مقابله با کرونا سفر «از» و «به» شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و مشمول جریمه است.

لغو ممنوعیت تردد شبانه در شب‌های قدر

تردد شبانه در تمام شهرهای کشور از ساعت 22 شب تا 3 بامداد ممنوع و مشمول جریمه است؛ البته سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفته است: به‌منظور تسهیل در برگزاری مراسم شب‌های قدر، طرح منع تردد شبانه از ساعت 22 شب تا 3 بامداد صرفاً در شب‌های قدر لغو خواهد شد.

پایین بودن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌که وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور مطلوب نیست، هشدار داده است که حدود دو هفته است که رنگ‌بندی و محدودیت‌های جدید را اعمال کرده‌ایم و در شهرهای قرمز و نارنجی بسیاری از مشاغل را تعطیل کرده‌ایم اما میزان رعایت پروتکل‌ها به 61 درصد رسیده است که وضعیت مطلوبی نیست.

اصنافی که در صدر جدول پروتکل‌شکنان قرار دارند

سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشی‌ها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، بانک‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌ترتیب کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها را دارند و اکثر این اماکن نیز جزو گروه شغلی یک و مجاز به فعالیت هستند.

اهمیت تهویه هوا در جلوگیری از انتقال کرونا

طبق اعلام وزارت بهداشت، میزان مناسب بودن تهویه در مراکز سربسته 64 درصد است. ماسک زدن در اماکن عمومی به 63 درصد، رعایت فاصله‌گذاری به حدود 61 درصد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به 81 درصد رسیده است که اگر این اعداد زیر 90 درصد باشد اثربخشی زیادی نخواهد داشت.

وضعیت نگران‌کننده کرونا در تهران

زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با بیان اینکه سهمگین‌ترین امواج ناشی از بیماری را از ابتدا تاکنون را در تهران در طول 10 روز اخیر تجربه کردیم، گفت: پیش‌بینی می‌شود این شرایط در تهران حداقل 10 تا 14 روز آینده تغییر شگرفی نداشته باشد.

محدودیت‌های کرونایی در تهران چنگی به دل نمی‌زند!

توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان این‌که 50 درصد تخت‌های بیمارستانی تهران به بیماران کرونا اختصاص یافته است، به تسنیم گفته است: محدودیت‌های ایجادشده به طور مطلوبی نتوانسته از افزایش مبتلایان جلوگیری کند.

وضعیت نگران‌کننده در هند

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته بیش از 354 هزار نفر در هند به ویروس کرونا مبتلا شده و 2806 نفر جان خود را از دست دادند. به نظر می‌رسد به دلیل جهش مضاعفی که در ژنوم ویروس کرونا در هند رخ داده است؛ آمار این کشور به طور وحشتناکی در حال صعود است و گویا این جهش، سرایت پذیری بالاتری دارد.

در بسیاری از مناطق هند مردم برای پرستاری از بیماران خود، با کپسول‌های خالی اکسیژن در ایستگاه‌های مخصوص صف بسته‌اند.

وزارت بهداشت باتوجه به شرایط موجود در هندوستان، درخواست لغو رفت و آمدها و پروازهای مستقیم و غیرمستقیم به این کشور را ارائه کرد. در همین راستا وزیر کشور هرگونه تردد مستقیم یا غیر مستقیم مسافر و کالا با این کشور را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

با این وجود اخبار حاکی از آن است که برخی پروازهای غیرمستقیم کماکان به این کشور انجام می‌شود!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها