سامانه بارشی از ۷ اردیبهشت در تهران

کد خبر: 1062870

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش نسبی دما بین ۷ تا ۱۰ درجه در سواحل خزر و شمال شرق خواهیم داشت و در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.

سامانه بارشی از ۷ اردیبهشت در تهران

خبرگزاری فارس: صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در استان‌های یزد، اصفهان، کرمان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، قم، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، قزوین، البرز و تهران همچنین شمال فارس، شرق سیستان و بلوچستان، غرب سمنان، شرق لرستان و شمال کهگیلویه و بویراحمد افزایش ابر گاهی رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ساعات بعد از ظهر خواهیم داشت.

وی افزود: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های کرمان، اصفهان یزد و شمال فارس خواهد بود که در برخی نقاط با احتمال وقوع تگرگ و گرد و خاک همراه است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود و موجب رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، کردستان، تهران، البرز، قزوین، سمنان، خراسان شمالی، ایلام، همدان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خوزستان، شمال فارس و شرق سیستان و بلوچستان خواهد شد.

ضیائیان افزود: در برخی از مناطقی که ذکر شد وقوع تگرگ دور از انتظار نیست، همچنین در این روز نفوذ گرد و غبار از کشورهای همسایه به غرب کشور پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت و شدت بارش‌ها در غرب و شمال غرب خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال غرب کشور، شمال شرق و شرق، همچنین جنوب شرق و مرکز کشور رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

ضیائیان بیان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش نسبی دما بین ۷ تا ۱۰ درجه در سواحل خزر و شمال شرق خواهیم داشت و در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود، مرکز خلیج فارس و تنگه هرمز روز پنجشنبه مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری در برخی ساعات همراه با افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، همچنین وزش باد شدید نیز فردا در تهران دور از انتظار نیست؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۱ و ۲۰ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها