پیش‌پرداخت ۷۰میلیونی برای بستری بیمار کرونایی در یک بیمارستان خصوصی در تهران!+ سند

کد خبر: 1063357

در حالی که ستاد مقابله با کرونا با تصمیمات اشتباه خود باعث بروز پیک چهارم کرونا شده است؛ تخت‌های بیمارستانی تهران مملو از بیماران کرونایی هستند و یک بیمارستان خصوصی برای بستری بیمار کرونایی ۷۰میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت اخذ کرده است!

پیش‌پرداخت ۷۰میلیونی برای بستری بیمار کرونایی در یک بیمارستان خصوصی در تهران!+ سند

خبرگزاری تسنیم: بیست و هفتم فروردین‌ ماه امسال بود که قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران بر ضرورت بسیج آنی همه امکانات برای ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا تأکید کرد.

وی در بخشی از این نامه نوشته بود: «حداکثر ظرفیت ممکن از تخت‌های بستری به پوشش بیماران کووید اختصاص یابد؛ پتانسیل ارائه خدمت در همه بخشهای تابعه اعم از خصوصی، دانشگاهی، غیردانشگاهی، عمومی غیردولتی و خیریه در اولویت اول، جهت ارائه خدمت به این بیماران اختصاص یابد.»

با وجود این، وضعیت تخت‌های بیمارستانی در تهران در زمان حاضر مطلوب نیست و گزارش‌های میدانی تسنیم از پر بودن بسیاری از تخت‌های بستری به‌ویژه تخت‌های آی‌سی‌یو حکایت دارد. بسیاری از بیمارستان‌های دولتی با اعلام اینکه "تخت خالی آی‌سی‌یو نداریم"، به همراهان بیماران کرونایی می‌گویند باید به‌دنبال تخت خالی برای بیمار خود بگردند!

در این بازار آشفته، نبود تخت کافی برای بستری و سرگردانی بیماران و همراهان آنها برای یافتن تخت خالی، حکایت یکی از همراهان یک بیمار کرونایی از روند بستری بیمار، بسیار دردناک و عجیب است؛ وی پس از مراجعه به بیمارستان دولتی با نبود تخت خالی آی‌سی‌یو مواجه و به یکی از بیمارستان‌های خصوصی در خیابان شیخ‌هادی تهران معرفی می‌شود.

"بیمارستان سورنا" که یکی از بیمارستان‌های بسیار قدیمی و مستهلک تهران است، در قبال بستری این بیمار در بخش به‌اصطلاح VIP خود از همراه او درخواست پرداخت مبلغ 70میلیون تومان به‌عنوان "پیش‌پرداخت" کرده است:

بستری بیمار کرونایی

این در حالی است که به‌ادعای بخش پذیرش این بیمارستان، هزینه هر شب بستری در این بیمارستان 6 میلیون تومان است!

ظاهراً این بیمارستان از ارائه هرگونه صورت‌حساب قابل ارائه به بیمه تأمین اجتماعی یا بیمه‌گرهای تکمیلی امتناع می‌کند و پرداخت هزینه‌ها به‌صورت آزاد انجام می‌شود!

هزینه بستری بیمار کرونایی

هزینه بستری بیمار کرونایی

 

بیمارستان سورنا در بدو ورود و پذیرش بیمار کرونایی مبلغ 70میلیون تومان را به‌صورت پیش‌پرداخت اخذ کرده و گفته است دریافت این مبلغ ارتباطی به تعداد روزهای بستری بیمار ندارد و در صورتی که میزان هزینه‌های بستری بیمار از این مبلغ بیشتر شود، مبلغ بیشتر از بیمار اخذ می‌شود و در صورتی که کمتر شد، مابقی پول به بیمار برگشت داده می‌شود اما با وجودی که بیمار مذکور صرفاً 5 شب در این بیمارستان بستری بوده، اما مدیریت این بیمارستان هیچ مبلغی از 70 میلیون تومان دریافتی پذیرش بدوی را به بیمار عودت نداده است!

از سوی دیگر، دریافت مبلغ 70میلیون تومان از بیمار بابت صرفاً 5 شب بستری در این بیمارستان در حالی است که خدمات ارائه‌شده و سطح تسهیلات این بیمارستان با توجه به مستهلک بودن آن در سطح بسیار بدی است و آنچه تحت عنوان بخش VIP از آن یاد می‌شود فاقد حتی حداقل استانداردهای بخش عمومی یک بیمارستان دولتی است!

در حالی که ستاد مقابله با کرونا با تصمیمات غیرکارشناسی و اشتباه خود، باعث بروز پیک چهارم کرونا در کشور شده است، حداقل وظیفه دارد شرایط را برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها تسهیل و مهیا کند اما در زمان حاضر بسیاری از مردم برای پیدا کردن تخت خالی آی‌سی‌یو سرگردانند و برخی بیمارستان‌های خصوصی مانند مورد ذکرشده نیز اقدام به دریافت مبالغ نجومی بابت خدمات بیمارستانی افتضاح خود می‌کنند!

خبرگزاری تسنیم منتظر توضیحات معاونت درمان وزارت بهداشت و بیمارستان سورنا در خصوص علت بروز این اتفاق است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها