گیل آبادی در گفت و گو با فردا؛

مردم تهران در مورد دوره مدیریت قالیباف قضاوت می کنند/ طرح هبه در سامانه 137 یکی از افتخارات و ابتکارات شهرداری تهران بود

کد خبر: 1063941

سخنگوی سابق شهرداری تهران معتقد است کورانگاری های سیاسی نمی تواند ذهن جامعه را از حقایق ، کارنامه و عملکرد مدیریتی در حوزه های گوناگون منحرف کند.

مردم تهران در مورد دوره مدیریت قالیباف قضاوت می کنند/ طرح هبه در سامانه 137 یکی از افتخارات و ابتکارات شهرداری تهران بود

سرویس جامعه فردا- دکتر شهرام گیل آبادی در خصوص برخی موضوعات مطرح شده پیرامون عملکرد شهرداری تهران و به شکل مشخص"طرح هبه" از طریق سامانه 137 گفت:مجموعه 137 زیر نظر بازرسی شهرداری تهران فعالیت داشته و طبیعتا اقداماتی که در این بخش انجام می شود کاملا شفاف است و تحت مراقبت دقیق قرار دارد. طرحی از طریق این سامانه انجام می شد با عنوان"هبه" که مختص کمک های غیر نقدی بود، به این معنی که شهروندان اگر وسیله دسته دوم اضافی داشتند و به آن نیازی نداشتند از طریق ثبت در سامانه یا تماس با 137 آن را هبه می کردند. شهرداری هم با بستری که ایجاد کرده بود به واسطه خیریه ها یا افراد نیازمندی که مشخص می شد این وسایل را انتقال می دادند. در واقع یک اقدام خیریه بسیار ارزشمند صورت می گرفت که از افتخارات و ابتکارات دوران مدیریت شهرداری تهران بود. هیچ مبادله نقدی در این طرح وجود نداشت و کمک ها به صورت غیر نقدی انجام می شد. همچنین هیچ تبعیضی بین خیریه ها و یا افراد نیازمند نداشتیم بلکه تمامی خیریه های شناخته شده می توانستند با ثبت نام در سایت موارد و اقلام مورد نیاز خودشان را اعلام کنند و انتقال اجناس هبه شده به نیازمندان به صورت کاملا شفاف انجام می شد.

سخنگوی سابق شهرداری تهران اضافه کرد:تمامی مستندان و سوابق در مورد این اجناس وجود دارد و کاملا مشخص است که هر جنس یا وسیله مازاد چگونه وارد این چرخه و دریافت شده و چگونه به کدام فرد یا خیریه اهدا شده و در این حوزه هیچ ابهامی وجود نداشته چرا که این کار از طریق مکانیزم کاملا روشن انجام می شد. همچنین این اقدام نیازی به مصوبه نداشته چراکه بخشی از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی محسوب می شد و ازجمله موفق ترین طرح هایی بود که در شهرداری تهران انجام شد. به طور کلی اقدامات خیریه در مقطع مدیریت شهری آقای قالیباف کاملا قانونی و بدون تبعیض صورت می گرفت و هیچ تفاوتی وجود نداشته ابهامی هم در این خصوص مطرح نبوده و نیست.

گیل آبادی در پایان گفت: ما هیچ گاه در این حوزه بی اخلاقی نکرده ایم و مدیریت یا عملکرد مدیران بعدی را نیز زیر سوال نبرده ایم اما در دوره فعالیت 12 ساله آقای قالیباف نتیجه کامل روشن و برای مردم تهران قابل ارزیابی است. می توانند هر دوره را به دوره های دیگر مقایسه و در این مورد قضاوت کنند. به واقع از این مقطع چیزی به جز خدمت ، توسعه و پیشرفت دیده نمی شود. هیچ عقل سلیم و وجدان بیداری عملکرد موفق شهرداری تهران در آن دوره را نفی نمی کند. البته ما مدعی نیستیم هیچ نقص و اشتباهی نداشته ایم اما نمی توان نسبت به کارهای بزرگی که در آن دوران اتفاق افتاد چشم پوشی کرد. نباید کورانگاری سیاسی روشن بینی انسانی را مخدوش کند. هر آدمی باید با رعایت انصاف در خصوص عملکرد مدیران گذشته قضاوت کند. به اعتقاد من مردم تهران رضایت خودشان از مدیریت شهرداری تهران در آن مقطع را به خوبی نشان داده اند و آنقدر آگاه هستند که تحت تاثیر اینگونه کورانگاری های سیاسی قرار نمی گیرند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها