نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

کد خبر: 1066780

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه‌ای به واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور نحوه اجرای افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

خبرگزاری ایسنا: این بخشنامه در اجرای مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تامین‌اجتماعی و با عنایت به تصمیمات متخذه در شورای عالی‌کار و تصویب‌نامه هیات وزیران صادر شده است.

براساس بخشنامه صادر شده از ابتدای سال جاری تمامی مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین‌اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۹ برقرار شده است، به ترتیب برای دریافت‌کنندگان تا حداقل مستمری، به میزان ۳۹درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به میزان ۲۶درصد به‌علاوه مبلغ ثابت  ۲۴۸ هزار و ۳۵۵ تومان افزایش می‌یابد.

بر اساس مصوبات شورای عالی کار، حداقل میزان مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی‌کلی و بازماندگان ماهیانه مبلغ ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۹۵ تومان تعیین می‌شود. مجموع آیتم‌های مبلغ مستمری سال ۱۳۹۹، مبلغ متناسب‌سازی، ضریب ترغیب و تفاوت تطبیق ناشی از اجرای متناسب سازی مرحله اول حقوق مستمری‌بگیران، مبنای اعمال افزایش مستمری ماده ۹۶ قانون در سال جاری خواهد بود.

کمک‌های جنبی

به موجب ضوابط قانونی و مفاد بودجه سنواتی سازمان سازمان تأمین اجتماعی کمک‌های جنبی تحت عنوان حق سنوات؛ عائله مندی، اولاد و همسر متکفل فرزند و همچنین کمک هزینه مسکن و کمک هزینه تأمین معیشت به مستمری بگیران این سازمان پرداخت می‌شود.

حق سنوات مازاد بر ۲۰ سال سابقه پرداخت حق‌بیمه، در سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۰۰ تومان به ازای هر سال سابقه مازاد بر ۲۰ سال افزایش می‌یابد. همچنین به موجب بخشنامه ابلاغ شده به واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی کمک‌هزینه ماهانه عائله‌مندی مبلغ ۸۸ هزار و ۵۱ تومان؛ کمک‌هزینه ماهانه اولاد ۱۷ هزار و ۷۸۲ تومان و کمک‌هزینه ماهانه همسر متکفل فرزند ۴۴ هزار و ۲۵ تومان تعیین شده است.

در این بخشنامه میزان کمک‌هزینه مسکن مبلغ ۷۰ هزار تومان و کمک‌ به تامین معیشت مستمری‌بگیران مبلغ ۱۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

احکام افزایش مستمری از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir در اختیار این افراد قرار گرفته است.

در سال جاری علاوه بر بخشنامه افزایش سنواتی حقوق مستمری بگیران، بخشنامه جداگانه‌ای نیز به منظور متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها