آخرین وضعیت کرونا در پایتخت

کد خبر: 1067887

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از تداوم شکننده بودن وضعیت کرونا در پایتخت خبر داد.

آخرین وضعیت کرونا در پایتخت
رکنا: دکتر علیرضا زالی گفت: هم اکنون ۴۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی و غیر خودرویی در تهران فعالیت می کنند و تا ۱۰ روز آینده تعداد این مراکز به ۸۰ مرکز افزایش خواهد یافت.

دکتر علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران عنوان کرد: براساس آخرین آمار تعداد مراجعان سرپایی به مراکز درمانی تهران نسبت به ۴۸ساعت گذشته حدود ۴.۵ درصد و به مراکز بهداشتی ۱۶.۱ درصد کاهش داشته است.

به گفته زالی، هم اکنون ۶۱۹۲ بیمار در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند که ۱۶۰۰ بیمار در بخش‌های ویژه بستری هستند.

وی در ادامه از بستری ۸۵۰ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته و ترخیص ۸۷۰ بیمار از بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: تهران کماکان شرایط شکننده ای دارد.

زالی جمعیت سالمندان بالای ۸۰ سال تهرانی را ۱۸۶هزار نفر و آمار سالمندان ۷۵سال تا ۸۰سال را ۱۷۹هزار و دویست نفر ذکر کرد .

به گفته وی، ۸۰ درصد سالمندان ۸۰سال به بالا ‌واکسینه شدند و واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۵سال نیز با شتاب در حال انجام است و به محض اعلام وزارت بهداشت گروه سنی بعدی واکسینه می‌شوند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونای پایتخت خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۳مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی و غیر خودرویی در تهران راه اندازی شده است که تا اوایل هفته آینده تعداد آنها افزایش خواهد یافت. البته در ۱۰روز آینده تعداد مراکز تجمیعی در تهران به ۸۰مرکز افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: بعد از دریافت واکسن همچنان باید پروتکل های بهداشتی و ماسک رعایت شود، زیرا سطح آنتی‌ها و ایمنی دو هفته پس از تزریق دُز دوم واکسن در بدن فرد ایجاد می‌شود و تا آن زمان همچنان خطر ابتلا به بیماری وجود دارد و شهروندان حتما باید پس از واکسن نیز پروتکلها را به طور جدی رعایت کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها