رونمایی از مگاپروژه «مگس‌پرانی»!

کد خبر: 1068560
رونمایی از مگاپروژه «مگس‌پرانی»!

اخیرا دیدم جناب آقای حجت نظری، عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران فرموده اند شورای شهر پنجم، سفید بالک ها یا مگس های سفید را در تهران مدیریت کردند و باعث رفتن آنها از شهر تهران شدند.

ایشان به صراحت فرموده اند آمدن مگس های سفید تقصیر مدیریت قبلی بوده و شورای پنجم بعنوان ناجیان شهر،  ورود کرده اند و بعد از کلی کار کارشناسی و اصلاح الگوی کاشت و.... کاری کرده اند که مگس ها به زیستگاه خود بر گردند.

 ضمن تشکر از ایشان و سایر اعضای محترم شورای شهر به خاطر رفتن مگس‌های سفید از شهر تهران، ذکر چند نکته را خالی از لطف نمیبینم:

۱- اینکه این عضو شورا مدعی شده با اصلاح الگوی کشت در تهران این معضل حل شد، مگر درختان توت تهران که میزبان اصلی این درختان هستند را قطع کرده یا از بین برده و به جای آنها گونه‌های دیگری کاشته‌اید؟ قاعدتاً پاسخ‌تان منفی است، بنابراین کار جدیدی نکرده اید بلکه برگ‌های درختان توت کاکوزا بعنوان زیستگاه اصلی تخمگذاری و رشد این مگس توسط همکاران سازمان بوستان ها و فضای سبز، حتی تک تک جمع آوری شده و سوزانده شده است( هرس بسیار سنگین) . نه گونه ای اصلاح شده نه روش کشت تغییر کرده و نه کار خاص دیگری شما انجام داده اید.

۲- خبر بدی برایتان دارم. طبق نظر متخصصان رشته حشره شناسی ، علاوه بر برگ درختان توت، عامل دما و رطوبت در طغیان سفید بالک ها بسیار موثرند. به دلیل بارش های کم امسال، تابستان خشکی در انتظار تهران است و بسیار بیم داریم که با این تنش گرمایی، سفید بالک ها مجددا طغیان کنند. از الان عرض کردم که شما نفرمایید مقصر آمدن مجدد مگس های سفید، شورای شهر بعد از شماست.  

۳- یادش به خیر، زمانی که پروانه‌های رنگی به شهر آمده بودند شما و دوستانتان می‌گفتید به خاطر توسعه دوچرخه‌سواری،  پروانه‌ها را به شهر بازگردانده‌اید در صورتی که بعد از مدت کوتاهی که پروانه‌ها از شهر رفتند، سکوت کردید.

البته شاید هم مدیریت قبلی شهرداری تهران باعث کوچ پروانه ها شدند.

۴-راستی تا یادم نرفته همه میدانیم که مدیرعامل زحمتکش سازمان بوستان‌ها و فضای سبز از معدود مدیرانی هستند که در این دوره تغییر نکرده اند. آن‌وقت چطور می‌شود که ایشان در دوره قبل سفیدبالک‌ها را به تهران دعوت و در این دوره اخراج کرده باشند؟! همه قدردان زحمات باغبان پیر شهرمان هستیم اما چگونه بخش مثبت یک فرایند تخصصی را به نام خودتان میزنید اما بخش منفی اش را به گردن مدیریت قبلی می اندازید؟  

 ۵- برای اینکه هر کاری را به مدیریت قبلی نسبت ندهید به زودی در مورد مگا پروژه بسیار اشتباه کاشت درخت عنبر سائل وسط خیابان شریعتی حد فاصل میدان تجریش تا پل صدر خواهم نوشت که در همین دوره پنجم شورای شهر اجرا شده است. آن وقت حتما خواهید گفت به ما ارتباطی ندارد سارمان های تخصصی طبق روال در حال فعالیت هستند!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها