جدیدترین نقشه وضعیت کرونایی در ایران

کد خبر: 1071154

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در روز گذشته حدود ۱۰۰۰ نفر کاهش یافت اما نباید به آن دلخوش کرد چراکه مسافرت‌های خرداد ماه وضعیت کاهشی کرونا را شکننده می‌کند.

جدیدترین نقشه وضعیت کرونایی در ایران

تسنیم: با فاصله گرفتن از روزهای اوج پیک چهارم، نوسان نمودار بی بیشتر شد و با نگاهی به آمارها می‌توان پی برد که حدأقل در یک ماه اخیر نشانه‌ای از کاهش شدت بیماری وجود ندارد و همه اعداد و ارقام کرونایی، در بازه‌های مشخصی در حال نوسان هستند که سهل‌انگاری و عادی‌انگاری شهروندان، آتش این نوسانات را بیشتر و بیشتر هم می‌کند.

به نظر می‌رسد با گرمتر شدن هوا و استفاده از کولر در محیط‌های بسته و عدم تهویه مناسب هوا، عدم استفاده بسیاری از شهروندان از ماسک، عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی و غیره، روزهای سختی را برای گلستان در پی داشته باشد.

موج چهارم کرونا پس از روزهای سخت که مردم سراسر کشور شاهد افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونایی بودند در  سراسر کشور در مرحله نزولی قرار گرفته اما همچنان بیم اوج گرفتن این بیماری وجود دارد و حتی جهش‌های آن در ماه‌های اخیر منجر به سرایت‌پذیری بیشتر این شده است.

گرچه براساس اخبار رسمی منتشره، آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در روز گذشته حدود 1000 نفر نسبت به روز قبل‌تر (چهارشنبه 112 خردادماه) که 10687 نفر بود، کاهشی بوده اما مردم نباید به این آمارها دلخوش کنند چراکه مسافرت‌ها در تعطیلات خرداد ماه وضعیت کاهشی گسترش کرونا را شکننده می‌کند.

طبق آخرین آمار رنگ بندی کرونایی اعلام شده در حال حاضر سه شهرستان جیرفت، سیرجان و شهربابک در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و استان کرمان بعد از استان هرمزگان بیشترین تعداد شهرستان‌های قرمز کشور را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر از 23 شهرستان استان کرمان، سه شهرستان جیرفت، سیرجان و شهربابک در وضعیت قرمز کرونایی، 9 شهرستان بافت، بردسیر، رفسنجان، رودبار جنوب، زرند، قلعه‌گنج، کرمان، کهنوج و منوجان در وضعیت نارنجی و 11 شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان کرمان 21 هزار و 241 مورد است اظهار داشت: در حال حاضر 403 مورد بیمار قطعی کرونایی در استان کرمان بستری هستند.

وی عنوان کرد: از این تعداد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان 242 نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان 13 نفر ، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت 83 نفر ، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم 6 نفر و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان 59 نفر تحت درمان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: با شناسایی 63 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمان، تعداد کل موارد بستری بر اثر ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان از ابتدای شیوع ویروس تاکنون به 21هزار و 241مورد رسیده است.

وی با اشاره به فوت 8 کرمانی دیگر بر اثر کرونا گفت: مجموع جان باختگان قطعی کووید 19 در استان کرمان از ابتدای شیوع ویروس تاکنون به 2 هزار و 934 نفر رسیده است.

YVkn6Js5jNGL

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها