چمران: تهران دارای بافت فرسوده زیادی است

کد خبر: 1075514

منتخب شورای شهر ششم با بیان اینکه شهر نفروختن در دوره پنجم یک شعار است گفت: اینکه از ساخت و ساز در بافت فرسوده جلوگیری کنیم و نام آن را شهر نفروشی بگذاریم، معنا نمی دهد.

چمران: تهران دارای بافت فرسوده زیادی است

مهدی چمران ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اینکه اخیراً نایب رئیس شورای پنجم اعلام کرده که شورای بعدی باید مسیر شورای پنجم را در مقابله با شهر فروشی، حفظ باغات و غیره را ادامه دهد، گفت: این شیوه‌ای که شورای پنجم آن را مقابله با شهر فروشی می‌خواند، درواقع مقابله با ساخت و ساز است نه مقابله با شهر فروشی و شهرداری مقابل ساختمان سازی را گرفت.

وی افزود: البته آن آقا که گفت افتخار می‌کنم که در دوره مدیریت ام یک خانه هم نساختم، نتیجه آن افزایش اجاره بها و بیکاری بسیاری از مشاغل و رکود اقتصادی بود و این رکود را نساختن مسکن و جلوگیری از ساختمان سازی تشدید کرد. شهرداری هم متأسفانه به عدم ساختمان سازی کمک کرد.

چمران تاکید کرد: این به معنای شهر نفروختن نیست و شهر باید آباد شود. ما در شهرداری جلوی این کار را گرفتیم و طرح جامع تهران را در زمان خود، با کمک ۲۸ مهندس منطقه طرح جامع تهران را پس از ۲۴ جلسه تصویب کردیم و شهر دارای قانون شد.

منتخب شورای شهر ششم ابراز داشت: بنابراین شهر نفروختن در دوره پنجم یک شعار است. تهران دارای بافت فرسوده زیادی است و باید تشویق به ساخت و ساز کنیم. ما در دوره خود عوارض ساخت و ساز در بافت فرسوده را صفر کردیم و جرایم آنها را بخشیدیم و این به معنی شهر نفروشی است نه اینکه از ساخت و ساز در بافت فرسوده جلوگیری کنیم و نام آن را شهر نفروشی بگذاریم.

چمران با اشاره بر مصوبه برج باغ‌ها عنوان کرد: در مورد باغات نیز حتماً در قانون مربوطه آن تجدید نظر خواهیم کرد چرا که جلوی همه ساخت و سازها را گرفته‌اند و در سال ۹۹ هیچ پروانه ساختی برای باغات صادر نشده و در سال ۹۸ تنها یک مورد پروانه صادر شده است و نتیجه آن رکود فعلی شده است.

وی اظهار داشت: بسیاری از مردم با ما تماس می‌گیرند و تقاضای اصلاح این قانون را دارند. دوستان دوره پنجم با شعارهای زیبایی این مسائل را مطرح کردند اما در آن مانده‌اند./مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها