نظر سازمان بازرسی درباره دعوای ثبت اسناد و پلیس

کد خبر: 1076195

رئیس سازمان بازرسی گفت: سند خودرو مورد اختلاف دیرینه قوه قضائیه به ویژه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با نیروی انتظامی است. در حال بررسی جوانب مختلف هستیم و به زودی نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد.

نظر سازمان بازرسی درباره دعوای ثبت اسناد و پلیس

موضوع رسمی بودن برگ سبز صادره از سوی ناجا برای مالکیت خودرو، محل بحث و اختلاف در برخی دستگاه‌ها و نهادها و حتی زیرمجموعه‌های قوه قضائیه شده است. اخیراً معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نامه‌ای به رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار بررسی نظرات مسئولین پلیس درباره سند رسمی شده است.

خبرنگار تسنیم نظر نهایی سازمان بازرسی کل کشور درباره اهلیت داشتن یا نداشتن ناجا برای صدور سند رسمی خودرو را از حجت‌الاسلام درویشیان سؤال کرد که رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سند خودرو مورد اختلاف دیرینه قوه قضائیه به ویژه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با نیروی انتظامی است. پیش از این بخشنامه‌ای از سوی ریاست وقت قوه قضائیه در این باره صادر شده بود و یک رأی هم از سوی دیوان عدالت در این رابطه صادر شده است و موضوع سند خودرو بحث‌های مفصلی دارد.

وی افزود: اخیراً شکایتی را از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این باره دریافت کردیم که با توجه به سابقه موضوع و بخشنامه‌ها و آرای صادر شده و نظرات کارشناسی در حال بررسی است. همچنین ادعاهای نیروی انتظامی هم بررسی می‌شود که بعد از کسب نتیجه حاصله به مردم اعلام خواهیم کرد.

درویشیان با بیان اینکه ادعای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قابل توجه است، ادامه داد: نگاه قوه قضائیه این است که به اسناد رسمی و اعتبار دادن به اسناد رسمی توجه شود؛ چنانچه محاکم هم به سند رسمی توجه دارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه افزود: نکته مدنظر دیگر در این بحث بحث حقوق دولتی است، هنگام تنظیم سند در دفاتر اسناد حقوق ثبت دریافت می‌شود که به خزانه دولت واریز می‌شود. همچنین مالیات دریافت شده هم به خزانه وارد می‌شود. الان در حال بررسی جوانب مختلف هستیم و به زودی نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها