توصیه دادستان کل به مردم درباره شکایاتشان

کد خبر: 1076375

دادستان کل کشور گفت: مورد طبق بخشنامه صادره، کلانتری‌ها، دفاتر حقوقی و دادسراها موظف به دریافت شکایت اولیه مراجعه‌کنندگان هستند. رعایت نکردن این بخشنامه بی‌حرمت کردن ارباب رجوع است.

توصیه دادستان کل به مردم درباره شکایاتشان

حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه بازدید از سازمان ثبت و دادسرای شهرری با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار کرد: مسئولان قوه قضاییه وظیفه دارند در این ایام اهتمام بیشتری به امور مردم داشته باشند و در میان مردم حاضر شوند و به مسائل آن‌ها رسیدگی کنند.

وی با اشاره به بازدیدش از دادسرای شهرری گفت: ما در اینجا با چند مشکل مواجهیم که یکی از آن‌ها ساختمان دادسرا است. کوچک بودن اتاق‌ها و تنگ بودن راهروها برای مردم و کارکنان دادسرا مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

دادستان کل کشور با تقدیر از زحمات قضات و کارکنان دادسرای شهر ری بیان کرد: علیرغم مشکلات همکاران ما در مکان و امکانات زحمات همکاران ما در شعب قابل قبول است‌. موجودی‌ها و زمان رسیدگی به پرونده‌ها مطلوب است و ما پرونده‌های مانده زیادی نداریم.

وی افزود: مشکلات ما بیشتر به کمبود امکانات و نیروی انسانی برمی‌گردد.

منتظری ادامه داد: با مردم که حرف می‌زدم برخی از آن‌ها اظهار رضایت می‌کردند و برخی مشکلاتی داشتند که فی‌المجلس برای حل آن ارجاع داده شد.

دادستان کل کشور با اشاره به موضوع طلاق گفت: یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی ما افزایش نرخ طلاق است که پایه‌های خانواده را سست می‌کند و آسیب‌های زیادی به فرزندان طلاق وارد می‌کند.

وی افزود: ما به قضات تأکید کردیم که وقت بیشتری برای پرونده‌های طلاق بگذارند تا دعاوی زوجین بیشتر به صلح و سازش منتهی شود و قضات در صدور حکم طلاق عجله نکنند.

منتظری افزود: یکی از مشکلات مردم در مراجعه به دستگاه قضا معطل شدن برای مقدمات است که برای رفع آن تأکیداتی داشتیم. یک مشکل دیگر نیز وقت زیادی است که مردم باید برای مراجعه به دادسرا بگذارند که با سامانه‌های الکترونیکی می‌تواند آن را کمتر کرد.

دادستان کل کشور گفت: بخشی از مشکلات مردم نیز همکاری سایر نهادها مخصوصا نیروی انتظامی را می‌طلبد که امروز مشاهده شد که نیروی انتظامی در برخی موارد وظیفه خود را انجام نداده است که قابل قبول نیست.

وی افزود: مورد طبق بخشنامه صادره، کلانتری‌ها، دفاتر حقوقی و دادسراها موظف به دریافت شکایت اولیه مراجعه‌کنندگان هستند. رعایت نکردن این بخشنامه بی‌حرمت کردن ارباب رجوع است.

منتظری ادامه داد: خواسته ما از مردم این است که مردم در ابتدای امر شکایت‌هایشان را به دستگاه قضا نیاورند. شورای حل اختلاف هست و می توانند از ظرفیت آن استفاده کنند.

وی افزود: اگر مردم در دستگاه قضا با کندی مواجه می‌شوند بدانند که در اثر فشارها و کثرت مراجعه است و تحمل کنند.

دادستان کل کشور در پایان گفت: ما باید بر روی فرهنگ و اخلاق جامعه کار کنیم و برای کشوری با این سابقه اخلاق و دین و مذهبی که داریم، این همه دعاوی شایسته نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها