دادگاه محمد امامی به کجا رسید؟

کد خبر: 1080534

وکیل سید محمد امامی، متهم ردیف اول پرونده موسوم به بانک سرمایه از برگزاری مجدد دادگاه رسیدگی به اتهامات از خرداد ماه خبر داد.

دادگاه محمد امامی به کجا رسید؟

جلسه رسیدگی به اتهامات سید محمد امامی و 33 متهم دیگر پرونده موسوم به بانک سرمایه 27 مرداد 1399 با قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان برگزار شد و جلسات بعدی از تاریخ 15 مهرماه پارسال با حضور متهمان (به جز امیررضا فرزان‌راد از متهمان اصلی پرونده که فراری و مقیم در سنت‌کیتس و نویس کشوری جزیره‌ای در شرق دریای کارائیب در اقیانوس اطلس است) به صورت منظم برگزار شد.

این جلسات با حضور رسانه‌ها برگزار می‌شد تا اینکه به دلیل قرار گرفتن کشور در پیک کرونا از اواخر آبان ماه جلسات در غیاب خبرنگاران برگزار شد و بهمن‌ماه اعلام شد که دادگاه برای تحقیقات بیشتر متوقف می‌شود.

تا اینکه غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در 24 فروردین 1400 درباره اینکه رسیدگی به اتهامات محمد امامی در چه مرحله‌ای است؟ گفت: پرونده فرد مذکور به لحاظ اینکه از منظر دادگاه توأم با نواقص تحقیقات بود و دادگاه تصمیم گرفت به جای ارجاع به دادسرا توسط دادگاه نواقص برطرف شود و پرونده مسیر قضائی خود را طی کند الان روزهای پایانی رفع نواقص است.

حالا به گفته کریمی‌فارسی، وکیل مدافع محمد امامی، جلسات دادگاه مدت زمانی است که از سر گرفته شده است.

کریمی فارسی به خبرنگار تسنیم، گفت: نوزدهم خردادماه دادگاه بعد از تعطیلی چند ماهه دوباره تشکیل شد. آخرین جلسات دادگاه در روزهای 19 و 22 تیرماه برگزار شد و جلسه بعدی هم روز شنبه 26 تیرماه خواهد بود.

وی گفت: همه متهمان که در ایران هستند به همراه وکلای خود در جلسه دادرسی شرکت می‌کنند و در هر جلسه دفاعیات محمد امامی و وکیل او از سوی دادگاه شنیده و اخذ می‌شود.

کریمی‌فارسی ادامه داد: در جلسات این ماه‌های اخیر دیگر آقای قهرمانی نماینده دادستان نیست و هم‌اکنون آقای پولادی نماینده دادستان در جلسات دادگاه هستند و به دفاع از کیفرخواست می‌پردازد.

وکیل مدافع محمد امامی ادامه داد: دادگاه برای چند ماه به گفته سخنگوی قوه قضائیه برای تکمیل تحقیقات کارشناسی متوقف ماند؛ اما تا کنون نظرات کارشناسی اخذ شده به ما ارائه نشده است. طبق ماده 359 قانون آیین دادرسی کیفری، وقتی متهم از شهود و یا کارشناسان سؤال داشته باشد، باید در جلسه دادگاه حاضر شوند که تا کنون فقط دو شاهد آقای علمایی و خانم مهسا پیراسته در دادگاه حاضر شده‌اند و کارشناسانی که درباره پرونده اظهار نظر کرده و نظر کارشناسی داده‌اند به دادگاه فراخوانده نشده‌اند.

وی تأکید کرد: آخرین دفاعیات متهمان و وکلای آنها از سوی دادگاه اخذ شده است و الان این متهمان و وکلایشان در جلسات دادگاه حضور دارند و شاهد دادرسی از آقای امامی هستند، هر چند ما در جلسات اخذ دفاعیه متهمان دیگر دعوت نشده بودیم و حضور نداشتیم که نسبت به آن انتقاد داریم.

کریمی‌فارسی در پایان گفت: در جلسات دادرسی دفاعیات محمد امامی از سوی قاضی مسعودی‌مقام، رئیس دادگاه اخذ می‌شود و به نظرم دادگاه قصد دارد تا جلسات رسیدگی را در مرداد ماه به پایان برساند./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها