خبروحشتناک درباره کرونا/کرونا ۱.۵ میلیون کودک را یتیم کرد

کد خبر: 1082033

براساس نتایج یک گزارش منتشر شده در لنست در روزی سه‌شنبه، در طول ۱۴ ماه نخست پاندمی کرونا، تخمین زده می‌شود که حدود ۱.۵ میلیون کودک در سراسر جهان از دست دادن دستکم یکی از والدین خود، پدربزرگ یا مادربزرگی که حضانت آنها را بر عهده داشته یا دیگر اقوامی که از آنها مراقبت می‌کرده است، را بر اثر ابتلا به کرونا تجربه کرده‌اند

خبروحشتناک درباره کرونا/کرونا ۱.۵ میلیون کودک را یتیم کرد

براساس نتایج یک گزارش منتشر شده در لنست در روزی سه‌شنبه، در طول ۱۴ ماه نخست پاندمی کرونا، تخمین زده می‌شود که حدود ۱.۵ میلیون کودک در سراسر جهان از دست دادن دستکم یکی از والدین خود، پدربزرگ یا مادربزرگی که حضانت آنها را بر عهده داشته یا دیگر اقوامی که از آنها مراقبت می‌کرده است، را بر اثر ابتلا به کرونا تجربه کرده‌اند.

براساس نتایج یک گزارش منتشر شده در لنست در روزی سه‌شنبه، در طول ۱۴ ماه نخست پاندمی کرونا، تخمین زده می‌شود که حدود ۱.۵ میلیون کودک در سراسر جهان از دست دادن دستکم یکی از والدین خود، پدربزرگ یا مادربزرگی که حضانت آنها را بر عهده داشته یا دیگر اقوامی که از آنها مراقبت می‌کرده است، را بر اثر ابتلا به کرونا تجربه کرده‌اند

واکسیناسیون کرونا برای گروه سنی بالای 68 ساله شروع شد. واکسیناسیون کرونا  قرار است به طور عمومی آغاز شود. ایران واکسیناسیون کرونا را با استفاده از واکسن اسپوتنیک ( Sputnik V) ساخت روسیه آغاز کرد. واکسیناسیون کرونا ابتداز از کادر درمان آغاز شد. اخبار جدید درباره واکسیناسیون کرونا را در ادامه این خبر دنبال کنید.

مسئولان دولتی، مدعی افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا هستند و از افراد می‌خواهند بدون ثبت‌نام در سامانه و دریافت پیامک به پایگاه‌ها مراجعه نکنند اما به نظر می‌رسد طولانی شدن روند واکسیناسیون و بدقولی‌های قبلی، برخی مردم را بدبین کرده است و این موضوع، گاه باعث ایجاد صف‌های طولانی در مراکز واکسیناسیون می‌شود.

 امروز اعتمادآنلاین ضمن انتشار عکس‌هایی از سوله هنرمندان (تهران)، به نقل از یک شاهد عینی نوشت: «صف طولانیست. سرگردانی وجود ندارد اما عده‌ای بدون پیامک آمده‌اند و مسئولان هم آنها را نمی‌پذیرند. این ماجرا قدری مشکل‌ساز شده.»

وضیعت واکسیناسیون در کشور

امروز حسن روحانی، رئیس‌جمهور با بیان اینکه این هفته شرایط مناسبی برای واکسیناسیون شروع می‌شود، گفت: حدود ۱۰ میلیون نفر تاکنون واکسن دریافت کرده‌اند و قولی که به مردم در این دولت دادیم واکسینه شدن افراد بالای ۶۵ سال بود که افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه ای هم واکسینه شدند و به قول خود عمل کردیم.

وی ادامه داد: هر روز ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر واکسن دریافت می‌کنند.

روحانی، مساله عمده کشور را کرونا و تحریم عنوان کرد و ادامه داد: کرونا را توانستیم تا حدی مهار کنیم و در زمینه تحریم هم توانستیم همه کارهای لازم را برای رفع آن انجام دهیم و با قاطعیت می‌گویم دولت در هر دو زمینه به مسوولیت خود عمل کرده است (ایرنا).

سعید نمکی، وزیر بهداشت نیز روز سه‌شنبه با بیان اینکه دیروز مرز واکسیناسیون از مرز ۴۰۰ هزار تزریق رد شد، گفت: رکورد تازه‌ای خلق خواهد شد، قول داده بودیم در آینده‌ای نزدیک از مرز ۴۰۰ هزارتا عبور می‌کنیم که دیروز گذشتیم و افتخار آمیز گذشتیم. امروز نیز از این مرزها هم خواهیم گذشت.

وی ادامه داد: قرار بود تا پایان این دولت افراد بالای ۶۵ سال و بیماران صعب‌العلاج و سخت را واکسینه کنیم؛ حدود ۸۵ درصد مرگ‌های کووید در این گروه سنی است. اما تا پایان مرداد تمام جمعیت ۶۰ سال به بالا را واکسینه خواهیم کرد. در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، خراسان جنوبی و جنوب کرمان را ۵۰ سال به بالا را واکسن خواهیم زد. در جزایر خلیج فارس (به جز قشم و کیش که اکنون سنین ۵۰ سال به بالا واکسینه می شوند)، تمام افراد ۱۸ سال به بالا را واکسینه خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: از اول مرداد تمام افراد بالای ۱۸ سال عشایر کوچ‌نشین کشور را واکسینه خواهیم کرد و در مرداد تمام معلمان آموزش و پرورش و اساتید دانشگاه‌ها را برای مقدمه بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس واکسینه خواهیم کرد (ایسنا).

آمار واکسیناسیون روز گذشته اعلام نشد

این در حالی است که آمارهای کرونا روز گذشته در حالی از سوی وزارت بهداشت اعلام شد که برخلاف روزهای قبل از آن، آماری از میزان تزریق واکسن کرونا اعلام نشد.

بر اساس آخرین آمار تا روز سه‌شنبه ۲۹ تیر، شش میلیون و ۹۲۷ هزار و ۶۱۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۳۱۴ هزار و ۹۹۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۶۱۳ دُز رسیده است (ایسنا).

این آمار در مقایسه با آنچه که در خیلی از کشورهای دیگر جریان دارد بسیار پایین است

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها