مهمترین برنامه های شورای ششم در حوزه حمل و نقل

کد خبر: 1082245

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: تکمیل بزرگراه یادگار امام و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی مهمترین برنامه های ما در حوزه حمل و نقل است.

مهمترین برنامه های  شورای ششم در حوزه حمل و نقل

مهدی چمران در تشریح اولویت های شورای شهر تهران در دوره ششم به حوزه حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: ما در بازه زمانی که در اختیارمان قرار دادند، توانستیم ۹۰ درصد پروژه مترو  را به اتمام برسانیم و تنها دو خط شش و هفت باقی مانده که بنابر پیش بینی من اگر شش ماه بیشتر فرصت داشتیم، می‌توانستیم آن را نیز تکمیل و به اتمام برسانیم در حالی که این دو خط در طول ۴ سال گذشته تکمیل نشده است.

وی افزود: قصد داریم تا در این دوره چهارسال، پروژه های نیمه‌ تمام گذشته را تکمیل کنیم. ما خودمان را در دوره‌های گذشته در زمینه حمل و نقل عمومی نشان داده‌ایم و می‌توان گفت با  ۲۰۰کیلومتر مترویی که در ١٢سال خدمت قالیباف در سمت شهردار تهران ساخته شد، سابقه خوبی را در رزومه‌مان به ثبت رسانده‌ایم و البته در دو سال ابتدایی شروع پروژه نیز شاهد نتایج مطلوبی بوده‌ایم.

چمران ادامه داد: ما در بازه زمانی که در اختیارمان قرار دادند، توانستیم ۹۰ درصد از پروژه مذکور را به اتمام برسانیم و تنها دو خط شش و هفت باقی مانده که بنابر پیش بینی من اگر شش ماه بیشتر فرصت داشتیم، می‌توانستیم آن را نیز تکمیل و به اتمام برسانیم به عبارتی در طول چهار سال گذشته تنها نیمی از پروژه باقی مانده انجام شد، در خط هفت تنها یک الی دو ایستگاه اضافه شد و در خط شش نیز خطوط و ایستگاه‌هایی از قبل ساخته شد، تنها بهره‌برداری و افتتاح شد.

 منتخب مردم در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: از این رو تلاش داریم، تا در زمینه متروسازی این دو خط را تکمیل کنیم و در زمینه راه سازی شهری نیز برخی بزرگراه‌ها مانند بزرگراه یادگار امام که به اتمام نرسیده و مسیرهای دیگر که نیاز به خطوط فرعی کناری دارد را باید تکمیل کرد. البته پروژه تکمیل بزرگراه یادگار امام،پروژه‌ای بزرگ است و ما قصد داریم تا براساس طرح و برنامه‌ریزیمان این بزرگراه را به صورت دو طبقه طراحی کنیم.

چمران ادامه داد: همچنین در زمینه حمل و نقل عمومی نیز، برنامه‌هایی در رابطه با تهیه اتوبوس و واگن مترو داریم و البته تهیه این واگن‌ها یکی از مشکلات اساسی ماست چرا که این‌واگن‌ها باید خریداری و سپس مونتاژ شود که با توجه به تحریم‌ها بازه زمانی بیش از یک سال را لازم دارد و نمی‌توان به سرعت تحولی را در این زمینه ایجاد کرد اما برنامه‌هایمان را در زمینه اتوبوسرانی آسان‌تر می‌توان اجرا کرد به شرط آنکه هزینه اولیه آن تأمین شود./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها