خبر مهم برای کنکوری ها

کد خبر: 1086111

سازمان سنجش آموزش کشور مهلت انتخاب رشته مجازین آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را تا ۲۱ مرداد تمدید کرد.

خبر مهم برای کنکوری ها

کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از ۹ تیر ماه سال جاری همزمان در ۴۱۴ شهرستان و ۳۵۲۲ حوزه امتحانی با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شد و  فرآیند برگزاری آن به مدت ۴ روز ادامه داشت. انتخاب رشته مجازین این آزمون که از روز پنج شنبه ۱۴ مرداد آغاز شده بود، قرار بود امروز به پایان برسدکه این مهلت تا ۲۱ مرداد تمدید شد.

دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال  ۱۴۰۰ نیز اصلاح شده و داوطلبان می توانند بر اساس اصلاحات جدید نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند و درصورت نیاز، اطلاعات انتخاب رشته خود را ویرایش نمایند.

 در کنکور ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد ثبت نام کردند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در کنکور ۱۴۰۰ تقریبا به اندازه سال گذشته است، به نحوی که سال ۹۹ حدود یک میلیون نفر در کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش شدند و امسال نیز بالغ بر یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب پذیرش می شوند .

کلید اولیه آزمون سراسری برای حوزه های خارج از کشور روز ۱۶ تیر ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرارگرفت./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها