کمبود شیرخشک‌های رژیمی صحت دارد؟

کد خبر: 1086733

صید محمدیان گفت: خوشبختانه درحال حاضر کمبودی در زمینه تامین شیرخشک‌های رژیمی و غذا‌های ویژه (متابولیک، رژیمی و بیمارستانی) وجود ندارد.

کمبود شیرخشک‌های رژیمی صحت دارد؟

بهادر صید محمدیان رئیس اداره شیرخشک سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه هیچگونه کمبودی در زمینه تامین شیرخشک‌های رژیمی و غذا‌های ویژه وجود ندارد، گفت: تمام هماهنگی‌های لازم با امکانات کشور به منظور تامین این فرآورده‌ها دیده شده است.

او اظهارکرد: خوشبختانه درحال حاضر کمبودی در زمینه تامین شیرخشک‌های رژیمی و غذا‌های ویژه (متابولیک، رژیمی و بیمارستانی) وجود ندارد، هرچند تحریم‌ها، مشکل انتقال ارز و شیوع بیماری کرونا این روند را با سختی‌های بسیاری مواجه کرده است.

او افزود: سازمان غذاودارو با وجود تمام مشکلاتی که برای تامین شیرخشک رژیمی وجود دارد تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا از طریق حمل و نقل زمینی و دریایی، مواد اولیه و فرآورده‌های نهایی شیرخشک‌های رژیمی و غذا‌های ویژه مورد نیاز کشور را تامین کند.

رئیس اداره شیرخشک سازمان غذا و دارو ضمن تشکر و قدردانی از همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی و تمامی شرکت‌های تامین کننده شیرخشک‌های رژیمی و غذا‌های ویژه به منظور همراهی در جهت جلوگیری از کمبود فرآورده‌های فوق در سطح عرضه، بیان کرد: به منظور پیشگیری از هرگونه کمبود شیرخشک رژیمی و غذای ویژه در سطح عرضه و رفاه حال مصرف‌کنندگان این فرآورده‌ها، تاکنون تمامی مواد اولیه و فرآورده‌های نهایی شیرخشک‌های رژیمی و غذا‌های ویژه موجود در گمرکات کشور با تمهیدات خاص و بصورت ویژه از انبار گمرکات خارج شده تا نیاز مصرف کنندگان (بیماران متابولیک و رژیمی) برطرف و نگرانی برای دسترسی وجود نداشته باشد.

او با تاکید بر اینکه نیاز ۶ ماهه اول سال جاری تامین شده است و برنامه ریزی لازم برای واردات نیاز نیمه دوم سال ۱۴۰۰ نیز صورت گرفته است، عنوان کرد: شرکت‌های تامین‌کننده در حال تولید یا حمل بخش‌های اول واردات این فرآورده‌ها هستند که به زودی وارد کشور خواهند شد.

محمدیان خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی شیوع بیماری کرونا و به منظور تسهیل دسترسی مصرف کنندگان، ذخیره استراتژیک لازم به استان‌های کشور ارسال شده است که با مدیریت معاونت‌های غذا و دارو به دست مصرف کنندگان خواهد رسید./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها