جهانپور: منعی برای ورود فایزر و مدرنای غیر آمریکایی نداریم

کد خبر: 1087254

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: از ماه‌ها قبل رایزنی‌هایی برای دریافت واکسن‌های دیگر از مبدأ اروپا انجام‌شده، تا امروز ما از واکسن‌های غربی تنها واکسن آسترازنکا را دریافت کرده‌ایم و برای واکسن‌های مدرنا و فایزر تولید خارج از اروپا نیز مدت‌هاست در حال مذاکره هستیم و به‌زودی به سبد واکسیناسیون کشور افزوده خواهد شد

جهانپور: منعی برای ورود فایزر و مدرنای غیر آمریکایی نداریم

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو  با شاره به بدعهدی کشور هندوستان در ارائه واکسن کرونا به ایران اظهار داشت: در حال حاضر هزینه 500 هزار دوز واکسن خرید ماه‌ها پیش‌پرداخت شده و 375 هزار دوز آن نیز توقیف و وارد کشور نشده است.

وی ادامه داد: صدها هزار بطری سرم خریداری نیز توقیف‌شده و به کشور نرسیده البته به نظر می‌رسد با مذاکرات صورت گرفته این واکسن و سرم نیز وارد کشور شود.

این مقام مسؤول در خصوص وضعیت واکسن کوواکس گفت: ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن به‌واسطه بانک مرکزی و وزارت امور خارجه خریداری و پرداخت شد. توزیع واکسن کوواکس در تمامی دنیا تأخیر دارد. برای نمونه قرار بود تا پایان بهار ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز تحویل داده شود اما نشد و از مجموع ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن، تنها ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز دریافت کرده‌ایم و برای مابقی در صف نوبت قرار داریم.

وی با اشاره به وضعیت واردت واکسن از چین گفت: با تلاش همه دستگاه‌های مربوطه وارد واکسن از چین به‌صورت استمراری شروع شد، در حال حاضر هفته‌ای دو محموله واکسن دریافت می‌کنم و بخش عمده‌ای از واکسیناسیون کشور نیز به‌واسطه همین واکسن‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: از ماه‌ها قبل رایزنی‌هایی برای دریافت واکسن‌های دیگر از مبدأ اروپا انجام‌شده، تا امروز ما از واکسن‌های غربی تنها واکسن آسترازنکا را دریافت کرده‌ایم و برای واکسن‌های مدرنا و فایزر تولید خارج از اروپا نیز مدت‌هاست در حال مذاکره هستیم و به‌زودی به سبد واکسیناسیون کشور افزوده خواهد شد.

جهانپور درنهایت گفت: ژاپن نیز واکسن آسترازنکا نیز تحت لیسانس تولید می‌کند که با رایزنی‌های صورت گرفته، سه محموله معادل با محمول 2 میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن به مردم ایران اهدا شد و پس‌ازاین موارد خرید و اهدایی در صورت لزوم پیگیری خواهد شد./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها