آخرین خبر از احتمال لغو طرح ترافیک پایتخت

کد خبر: 1087466

شرایط تهران به دلیل اوضاع کرونا بحرانی است و رکورد متوفیان پایتخت شکسته شده، اما ناوگان حمل و نقل عمومی همچنان با آمار بالای مسافران رو به رو است . جلسه ویژه شورای عالی ترافیک قرار است امروز برگزار و تصمیم گیری در مورد لغو طرح ترافیک انجام شود.

آخرین خبر از احتمال لغو طرح ترافیک پایتخت

جمعه ٢٢ مردادماه ١٤٠٠ عجیب‌ترین روز بهشت زهرای تهران بود و رکورد متوفیان پایتخت شکسته شد. فوتی های کرونا جمعه ٢١٦ نفر بود و در مجموع با تعداد کل فوتی ها، آمار متوفیان ٣٩٠ نفر ثبت شد که در طول ٥١ سال حیات بهشت زهرا  بی‌سابقه بوده است.

۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز

کرونا به شدت در حال جولان است.بر اساس اعلام وزارت بهداشت متاسفانه در شبانه روز گذشته ۴۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۷ هزار و ۲۰۸ نفر رسید.۷ هزار و ۲۵۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به دلیل وضعیت بحرانی کرونا در کشور ستاد مقابله با کرونا تشکیل جلسه ویژه داد و بر اساس تصمیمات روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا همه ادارات، بانک ها و اصناف از روز دوشنبه تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده تعطیل خواهد بود.

اعلام تعطیلی 6 روزه ادارات و اصناف/ مجوزهای تردد لغو شد

همچنین از ساعت 12 ظهر فردا یکشنبه تا روز جمعه 5 شهریور ماه ممنوعیت تردد در تمامی محورهای کشور و بین استانی برقرار خواهد شد. در این مدت تمام مجوزهای صادر برای تردد لغو شده است. در تعطیلات پیشرو فقط اصناف ضروری و تامین کننده مایحتاج ضروری مردم و نیز دستگاه های امدادی مانند اورژانس و.... فعالیت خواهند داشت.

مترو تهران تعطیل نیست/ ساعت تردد مشابه روزهای عادی

مجید رستمی، قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران، درباره ساعات فعالیت مترو در محدودیت های تردد و تعطیلی ادارات اظهارداشت: مترو تهران در این ایام تعطیل نیست و تردد روزهای دوشنبه، سه شنبه و شنبه مطابق روزهای عادی صورت می گیرد.

وی افزود: همچنین سرویس رسانی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به صورت روزهای تعطیل خواهد بود و برنامه زمانبندی به روال روزهای تعطیل اعمال می شود.

یکی از راه های انتقال کرونا حضور در محیط های سربسته و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که حمل و نقل عمومی به ویژه در تهران با ازدحام جمعیت می تواند یکی از محل های انتقال ویروس کرونا باشد. کمبود حمل و نقل عمومی در پایتخت سبب شده مسافران نتوانند فاصله اجتماعی را به درستی رعایت کنند و این موضوع گلایه مندی آنها را به همراه داشته است.

لغو طرح ترافیک جهت استفاده کمتر از حمل و نقل عمومی یکی از راهکارهای مقابله با کرونا بوده که چندین بار در پیک های قبلی مورد توجه قرار گرفت. البته برخی شورای شهری ها و مدیران شهری آن را بی فایده اعلام کردند چرا که به نظر آنها همه مسافران مترو و اتوبوس خودروی شخصی برای استفاده و ورود به طرح ندارند و از طرفی لغو طرح هم سبب شلوغی خیابان ها می شود.

نقش حمایتی شهرداری جهت مقابله با کرونا

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران قبل از اعلام تعطیلی های 6 روزه ، درباره وضعیت کرونا در پایتخت و برنامه مدیریت شهری جدید جهت مقابله با این موضوع اظهار داشت:‌در مورد این موضوع ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیر اصلی است و شهرداری می‌تواند نقش حمایتی انجام دهد.

شورا نمی‌تواند در این راستا تصمیم جداگانه داشته باشد

وی گفت:‌ما باید تلاش کنیم وظایف خودمان را هر چه بهتر جهت همکاری با دستگاه‌ها برای مقابله با کرونا انجام دهیم.

 رئیس شورای شهر تهران درباره اینکه آیا در پیک پنجم کرونا شورای شهر می‌تواند تصمیمی برای وضعیت مترو و اتوبوسرانی یا تعطیلی احتمالی آن جهت پیشگیری از انتقال کرونا بگیرد، گفت: شورا نمی‌تواند در این راستا تصمیم جداگانه داشته باشد. ستاد مقابله با کرونا اگر این موضوع ضروری باشد در سطح کلان تصمیم خواهد گرفت.

ما پیشنهادی برای لغو آن نداریم

چمران در مورد طرح ترافیک گفت: طرح در حال حاضر در حال اجرا است و ما پیشنهادی برای لغو آن نداریم چرا که اگر طرح لغو شود به نظر ما حمل و نقل عمومی شلوغ‌تر خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری نقش حمایتی در جهت مقابله با کرونا دارد، گفت: ما پیشنهاد لغو طرح را نداریم چرا که این موضوع سبب شلوغ‌تر شدن ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط کرونا می‌شود.

تشکیل جلسه ویژه میان پلیس، شهرداری و استانداری

 لغو طرح ترافیک با توجه به تعطیلی 6 روزه ادارات و بازار امروز در شورای عالی ترافیک بررسی می شود. یکی از مسوولان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این زمینه گفت: جلسه مربوطه با حضور نماینده شهرداری، پلیس راهور و استانداری ساعت 10 برگزار می شود و تصمیم نهایی در مورد لغو طرح انجام خواهد گرفت.

ارتباط شلوغی مترو و کرونا

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران نیز در پیک های قبلی کرونا تاکید کرد: پاشنه آشیل شیوع ویروس کرونا در پایتخت، ناوگان حمل و نقل عمومی است و با لغو طرح ترافیک از تجمع مردم در چنین سیستم هایی باید جلوگیری کرد

وی ادامه داد:شلوغی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران میزان ابتلا به این ویروس را افزایش می‌دهد و هشدارهای لازم را در این خصوص داده ایم.

سویه دلتای کووید ۱۹ در حال جولان است و تهران وضعیت فوق بحرانی به خود گرفته مسافران در تابستان داغ کرونایی مترو و اتوبوس امکان رعایت فاصله اجتماعی را به دلیل کمبود حمل و نقل عمومی ندارند و حالا با توجه به وضعیت کرونا و تعطیلی های پیش رو باید دید طرح ترافیک لغو خواهد شد یا خیر.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها