دستگیری افراد هتاک به اقوام شمالی کشور در فردیس

کد خبر: 1088718

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: دو نفر افراد مذکر که در فایل صوتی در فضای مجازی اقدام به توهین و اهانت به اقوام شمالی کشور کرده‌ بودند دستگیر شدند.

دستگیری افراد هتاک به اقوام شمالی کشور در فردیس

سردار عباسعلی محمدیان بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته یک فایل صوتی در فضای مجازی جامعه منتشر و در این خصوص دو نفر اقدام به توهین، اهانت و تشویش اذهان عمومی نسبت به اقوام شمالی کشور کردند.

وی بیان کرد: این اقدام علاوه بر جریحه‌دار شدن افکار عمومی به ویژه هم‌وطنان شهیدپرور خطه شمال کشور، موجب خوراک تبلیغاتی شبکه‌های داخلی و معاند شده بود.

دستگیری توهین‌کنندگان با دستور دادستان فردیس

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع با اخذ دستور قاطع دادستان شهرستان فردیس با هماهنگی با پلیس فتا البرز مراتب سریعاً در دستور کار مأموران پلیس فتا شهرستان فردیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بر این اساس هر دو متهم با شیوه و شگردهای پلیسی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و ضمن تشکیل پرونده قضائی با دیدن مستندات پرونده، به کرده خود معترف و تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار محمدیان خاطرنشان کرد: برابر مواد قانونی مندرج در قانون مجازات اسلامی توهین و اهانت به اقوام جرم بوده و در قانون، مجازات مشخصی برای متخلفان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکهعمل وی مشمول ماده ۴۹۹ مکرر قانون الحاق کتاب پنجم مجازات اسلامی تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده محسوب می‌شود؛ متذکر شد: در این راستا نیروی انتظامی استان البرز با قاطعیت با مجرمان و اهانت کنندگان به اقوام ایرانی برخورد خواهد کرد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها