وضعیت کرونایی تهران از زبان زالی

کد خبر: 1090218

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تهران پرداخت.

وضعیت کرونایی تهران از زبان زالی

 علیرضا زالی، تنها شاخصی که در روزهای اخیر با تغییرات کاهشی روبه رو بوده است را میزان مراجعه سرپایی اعلام کرد و گفت: این کاهش ابتدا در مراکز بستری موقت و سپس در بخش‌های بهداشتی و درمانی مشاهده شد، به طوری که تعداد تخت‌های شناور فعال در مراکز بستری موقت از ۸۵۰۰ تخت در هفته گذشته به ۶۰۰۰ تخت رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲,۳ درصد کاهش در میزان مراجعه سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی نسبت به هفته گذشته گزارش شده و میزان بستری در بخش مراقبت ویژه نیز در همین بازه زمانی حدود ۱.۷ درصد کاهش یافته است.

به گفته زالی، اگر این وضعیت ادامه دار باشد، پیش بینی می‌شود، در اواسط هفته آینده با شیب نسبتاً ملایم شاهد کاهش آمار بستری در بیمارستان‌ها خواهیم بود.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: در مجموع ۹ هزار و ۶۲۰ بیمار در بخش‌های بیمارستانی بستری هستند که برای ۲ هزار و ۴۵۰ بیمار نیاز به مراقبت ویژه تشخیص داده شده است.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته تعداد هزار و ۸۰۰ بیمار در بیمارستان‌های تهران بستری شدند که ۲۴۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. تعداد افراد ترخیص شده از مرکز درمانی شتاب گرفته و هزار و ۴۰۰ نفر در شبانه روز گذشته از بیمارستان‌ها مرخص شده اند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها