انتقال «س.د» کلاهبردار ایرانی از مالزی/کلاهبرداری ۹۰ میلیاردی با وعده‌های پوچ مهاجرت

کد خبر: 1093472

روز گذشته رئیس پلیس بین الملل ناجا از انتقال یک فرد کلاهبردار از مالزی به ایران خبر داد.

انتقال «س.د» کلاهبردار ایرانی از مالزی/کلاهبرداری ۹۰ میلیاردی با وعده‌های پوچ مهاجرت

روز گذشته رئیس پلیس بین الملل ناجا از انتقال یک فرد کلاهبردار از مالزی به ایران خبر داد.

محمد امین بصیری وکیل شکات این پرونده کلاهبرداری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در توضیح جزئیات این پرونده اظهار کرد: کسی که روز گذشته به کشور  منتقل شد، آقای س.د از سردسته‌های شرکت‌هایی است که از موکلین بنده کلاهبرداری کرده‌اند. این افراد مدعی بودند که برای مراجعه کنندگان خود سهام شرکت‌های خارجی را خریداری می‌کنند تا از این طریق امکان مهاجرت برای آن‌ها فراهم شود. در این فرایند برای اعتمادسازی به مراجعه کنندگان یک سایت معرفی می‌شد که در آن سهام خود را مشاهده کنند در حالی که آن سایت کاملا جعلی بود.

وی افزود: برای مثال این شرکت ها می‌گفتند که شما سهام یک شرکت استرالیایی یا مالزیایی را خریداری می‌کنید و در همان راستا می‌توانید برای استرالیا و مالزی اقامت دریافت کنید.

بصیری با اشاره به سابقه خطرناک این کلاهبرداران گفت: به برخی از موکلین قدیمی ما حتی گفته بودند که به مالزی بیایید تا ما شرایط اقامت و مهاجرت را برایتان فراهم کنیم اما زمانی که این افراد به مالزی می رفتند، کلاهبرداران پاسپورت و پول این افراد را می‌گرفتند و رهایشان می‌کردند که در نهایت منجر به دیپورت این افراد می‌شد!

تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای برای اعتمادسازی

وی با اشاره به تبلیغات گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای برای این کلاهبرداران اظهار کرد: تبلیغات این کلاهبرداران در شبکه های ماهواره‌ای مانند جم و فارسی وان بوده و از این طریق اعتمادسازی می کردند. البته هنوز هم این شبکه ها برای این کلاهبرداران تبلیغ می‌کنند!

این وکیل دادگستری افزود: حجم کلاهبرداری این افراد بالغ بر ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان است و این پرونده شکات بسیاری دارد.

روزنه‌های امید پس از هفت سال

وی در پایان در خصوص آخرین وضعیت این پرونده گفت: پرونده مدت‌هاست در مرحله دادسرا است و همه متهمین این پرونده در وضعیت قرمز هستند و حالا پس از هفت سال از شروع این پرونده یکی از متهمین اصلی آن دستگیر شده و مالباختگان امیدوارند که بالاخره به نتیجه برسند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها