زمان حضوری شدن دانشگاهها اعلام شد

کد خبر: 1094799

رئیس دانشگاه علم و صنعت جزئیات نخستین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور با وزیر علوم را تشریح کرد و گفت: احتمال حضوری شدن دانشگاه‌ها از آبان ماه وجود دارد.

زمان حضوری شدن دانشگاهها اعلام شد

 در تشریح جزئیات جلسه رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این اجلاس نخستین باری بود که با حضور دکتر زلفی گل برگزار شد و اعضای جلسه نکات و مواردی درباره اهمیت برگزاری این اجلاس و همچنین موضوعات مختلف به اختصار بیان کردند.

وی با اشاره به اینکه رؤسای دانشگاه‌ها این اجلاس را نشستی برای هم‌افزایی بین دانشگاه‌های بزرگ کشور مطرح کردند، افزود: رؤسا تاکید داشتند که خروجی این جلسات و تجربیات آن می‌تواند به ستاد وزارت علوم در تصمیم گیری ها کمک کند. مقام عالی وزارت نیز در صحبت‌هایی ضمن تاکید بر ادامه فعالیت و هم فکری بین ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور، اظهار امیدواری کردند که در آینده از تجربیات دانشگاه‌ها در تدوین ضوابط و مقررات وزارت علوم کمک گرفته شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت همچنین وضعیت بودجه دانشگاه‌ها، آماده شدن دانشگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید با توجه به شرایط کرونایی، مشکلات مالی دانشگاه‌ها، مشکلات واکسیناسیون دانشجویان و نیازهای دانشگاه‌ها را از جمله مباحث مطروحه در این جلسه عنوان کرد.

ذاکری افزود: همچنین در این جلسه اعلام شد که آموزش در دانشگاه‌ها به دلیل شرایط وجود کرونایی در کشور، فعلاً مجازی است ولی با توجه به پیش بینی‌ها از بهتر شدن شرایط، احتمال حضوری شدن دانشگاه‌ها در آبان ماه وجود دارد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: از آنجایی که پیش بینی می‌شود در مهرماه بخش اعظمی از دانشجویان واکسینه شوند، ترم تحصیلی پیش رو به صورت ترکیبی (مجازی-حضوری) خواهیم بود.

وی همچنین به مشکلات بودجه‌ای دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مشکلات بودجه‌ای دانشگاه‌ها به افزایش هزینه‌ها بر می‌گردد و اینکه افزایش بودجه جوابگوی افزایش هزینه‌ها نیست.

ذاکری ادامه داد: از سال ۹۰ تا به حال افزایش بودجه دانشگاه‌ها رصد و با میزان افزایش تورم و مقایسه شده است که این موارد به استحضار وزیر علوم رسید و ایشان دستور دادند این گزارش در اختیارشان قرار داده شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: همچنین مقرر شد وزیر علوم در خصوص مشکلات بودجه‌ای دانشگاه‌ها با مجلس نشستی داشته باشند و نکات لازم را پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: دکتر زلفی گل در این رابطه قول‌هایی دادند و قرار شد پیگیری‌هایی از طریق دبیرخانه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها نیز صورت بگیرد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها