مرگ یک داروساز بر اثر کرونا جنجال آفرین شد

کد خبر: 1096643

یک داروساز مصری که باردار هم بوده بر اثر کار زیاد و ابتلا به کرونا و نداشتن مرخصی درگذشت که این اتفاق جنجالی در این کشور به راه انداخته است.

مرگ یک داروساز بر اثر کرونا جنجال آفرین شد

به گزارش اسکای نیوز؛ به تازگی خبری در شبکه‌های اجتماعی مصر منتشر شده که راجع به مرگ داروسازی در اثر کرونا است. در این خبر‌ها علت مرگ این پزشک درگیری با ویروس کرونا و به ویژه رد درخواست مرخصی استعلاجی ذکر شده است. نکته شوک آور این ماجرا اینجا است این پزشک باردار بود و جنینش هم از دنیا رفته است.

اسرا سامی، داروساز مصری در آخرین پست خود در صفحه فیسبوک خود نوشت: "من در حال مردن هستم. ما متعلق به خدا هستیم و به سوی او باز می‌گردیم. " این پست با استقبال زیادی از سوی کاربران روبرو شد و کاربران برایش آرزوی بهبودی کردند.

اخلاق خوب اسرا در یاد همه ماند

اسرا به عنوان داروساز در بیمارستانی در زاغاسیگ، مرکز استان شارکیا، در شمال قاهره کار می‌کرد. بسیاری از مردم مرگ یک داروساز جوان با جنینی در شکمش که هنوز زندگی را ندیده بود ناراحت و غمگین شدند. تعدادی از همکارانش مرگ او را از طریق حساب‌های شخصی خود در فیسبوک اعلام کردند و درباره شخصیت او و میزان مهربانی و محبتش نسبت به دوستان مطالبی را به اشتراک گذاشتند.

ابراهیم رفعت، داروساز مصری که اسرا را می‌شناخت درباره او گفت: "اسرا بسیار فعال و فردی حرفه‌ای در کار خود به عنوان داروساز بود. نشریات زیادی درباره شرایط او و سرسختی بیمارستان در مرخصی دادن، گزارشاتی را منتشر کرده بودند. اگرچه پس از شیوع کرونا قوانین تغییر کرده بود و عنوان شده بود که زنان باردار به دلیل شرایطشان می‌توانند به راحتی مرخصی بگیرند، اما این بیمارستان به اسرا مرخصی نمی‌داد. "

وی خاطرنشان کرد که داروسازان مصری او را به دلیل فعالیت زیاد، محبت و انرژی مثبت می‌شناسند. او توضیح داد زمانی که اسرا به کرونا مبتلا شده بود همه ما از مردم خواستیم برای او دعا کنند، اما تقدیر خداوند بر مرگ اسرا بود.

اسلام عبده، همکار داروساز، می‌گوید اسرا مدت کوتاهی با او در بیمارستان کار می‌کرد، اما او مدتی پیش آن را ترک کرد. اسرا از اخلاق بسیار خوبی برخوردار بود، با همه مهربان بود و اکنون هرکسی که او را می‌شناخت از مرگش ناراحت است. "

هشام مسعود، معاون وزارت بهداشت در شرقیه درباره این حادثه گفت: "خداوند او را رحمت کند، اما نه من و نه هیچکس دیگری نمی‌تواند در برابر یک کارمند سرسخت باشد. اسرا در ۲۳ آگوست به مرخصی استثنایی رفت، زیرا او با آن باردار بود و برگه مرخصی را از اداره دریافت کرده بود، اما من نمی‌دانم چه اتفاقی در اداره بیمه افتاد. "

در گزارشات ذکر شده بود که کارمند اداره بیمه با اسرا رفتار بدی داشته و به او مرخصی نداده است، اما کارمندان اداره بیمه این شایعه را تکذیب کردند و می‌گویند شخصی به نام اسرا به آن‌ها مراجعه کرد و برگه مرخصی را گرفت، اما مشخص نیست که چه اتفاقی افتاده که اسرا نتوانسته به مرخصی برود و فوت کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها