خیزش مجدد بیماری کرونا در برخی استان‌ها

کد خبر: 1102497

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از خیزش مجدد بیماری کرونا در برخی استان‌ها خبر داد. به گفته وزیر کشور نیز، میانگین فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا، به عدد «نگران‌کننده» ۴۵ درصد رسیده و موج بعدی شیوع کرونا قابل تصور است.

خیزش مجدد بیماری کرونا در برخی استان‌ها

 فرهاد ابول‌نژادیان در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان که امروز (۲۰ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: در حال حاضر خیزش مجدد بیماری در برخی استان‌ها آغاز شده است و شب گذشته مازندران اعلام کرد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها در آن استان صددرصد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در خوزستان نیز افزایش کوتاه‌مدت چند روزه موارد ابتلا را در هویزه و حمیدیه داشتیم که بلافاصله رهگیری‌ها افزایش یافت و بیماران زیادی قرنطینه شدند. خوشبختانه اکنون در وضعیت بیماری، آرامش در خوزستان حاکم است.

وبی گفت: در حال حاضر بار مراجعه به بیمارستان‌های استان خوزستان روزانه دو هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است این در حالی است که در پیک اخیر کرونا تعداد مراجعه‌کنندگان روزانه به بیمارستان‌ها به ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده بود (ایسنا).

هشدار وزیر کشور درباره پیک ششم کرونا

وزیر کشور نیز در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه نباید وارد پیک ششم شویم، گفت: اصناف برای ادامه فعالیت باید واکسینه شوند و اگر تا پایان مهر واکسن نزنند نمی‌توانند فعالیت کنند.

احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: فقط افرادی که واکسن کرونا زده‌اند، می‌توانند در اصناف فعالیت کنند و آخر مهر پایان فرصت واکسیناسیون اصناف است.

فاصله گذاری اجتماعی، ۴۵ درصد و نگران کننده

وزیر کشور گفت: هم اکنون در کشور میانگین فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا، ۴۵ درصد و بسیار نگران کننده است.

وحیدی به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: با این روند موج تازه شیوع بیماری ویروس کرونا متصور و نگران کننده است و مردم نیز کامل رعایت نمی‌کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه نباید وارد موج ششم شویم، گفت: این موضوع حتما آثار سوئی دارد و البته واکسیناسیون نیز باید تسریع شود که کمک کننده است، اما به معنای رعایت نکردن شیوه نامه‌ها نیست و به هیچ وجه نباید وارد پیک ششم شویم و باید رعایت کنیم.

وی ادامه داد: البته برخی از استان‌ها مشکلاتی دارند که باید برطرف شود (خبرگزاری صدا و سیما).

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها